Sunday, August 21, 2011

Call To The Heart

Bila Deaf sebut pasal House Of Lords dalam entri NI aku teringat kat Gregg Giuffria...pengasas dan keyboardist House Of Lords...dan tetiba aku teringat lagu ni...Call To The Heart dari Giuffria...lagu ni pernah masuk carta Billboard tahun 1984 dulu...

Giuffria adalah band Gregg Giuffria sebelum dia menubuhkan House Of Lords...1st time tau pasal band ni masa tahun 1984/85...dari majalah tempatan Weekend...(cekidot entri aku pasal Weekend kat SINI...ada gambo Gregg Giuffria kat situ)

Mula2 dengar aku ingatkan ni lagu Journey...dah lagunya bunyi AOR macam Journey...dah tu suara vocalistnya sebijik pulak macam Steve Perry...sebelum mamat Filipino tu join Journey....patutnya dorang cekidot vocalist Giuffria David Glen Eisley ni dulu kot...

Satu yang peminat kipas susah nak mati Dio patut tau...Craig Goldy bermula dengan band ni...(dulu aku kecik2 teringin nak buat rambut macam Craig Goldy macam dalam video clip ni...huhu...)



sedikit trivia...

Gregg Giuffria rasanya dah pencen main muzik...reunion House Of Lords pun dia tak join...maklumlah dia sekarang dah jadi businessman berjaya...dah millionaire pun...tapi dalam satu interview ngan Craig Goldy yang aku baca...mungkin akan ada reunion Giuffria...

Bassist dia lepas Giuffria...join Quiet Riot

Vocalistnya David Glen Eisley...kalau korang selalu kena temankan anak layan Spongebob Squarepants...mesti pernah tengok satu episod Spongebob nyanyi lagu "Sweet Victory"...tu adalah suara David Glen Eisley...

Drummernya Alan Krigger aku tak tau apa jadi...tapi gitaristnya Craig Goldy....semua mat rock patut tau la kan...

7 comments:

  1. lirik cheesy habis hahaha very the 80s!

    ReplyDelete
  2. lirik cheesy habis hahaha very the 80s!

    ReplyDelete
  3. Apsal awek2 mtv rock zaman ni kebiasaannya nampak macam muka makcik2 (tak rupa anak dara) ek?

    ReplyDelete
  4. Dr...mana2 awek pun yang muncul dalam mtv rock zaman dulu tetap tak leh celen makcik Tawny Kitaen...heheh

    ReplyDelete
  5. band rock old skool yang tak berapa masak!

    ReplyDelete