Wednesday, June 27, 2012

Biru Mata Hitamku

2 hari lepas dapat pos express dari Melaka...dalamnya ada cd ni...


WINGS - BIRU MATA HITAMKU (1996) - rilisan semula 2012

Dengan ni complete sudah koleksi cd studio album Wings aku....terimakasih kepada En Portdy yang berposah mencarinya di sekitar Melaka...kat area JB memang langsung aku tak jumpa....

Dulu aku ada cd ni yang 1st pressing punya...tapi ntah sapa ntah pinjam buat reta...versi kasetnya pun ntah kemana2....jadi lah cd ni sebagai penganti....rasanya dah lebih 10 tahun jugak kot tak dengo album ni...sampaikan ingat2 lupa lagu2nya...

kalau tak silap inlay sama jer macam yg 1st press...kena tanya Deaf kalau nak kepastian...Deaf ada simpan satu...

Ini adalah album Wings bersama Mus yang paling aku suka...terutama lagu2 heavynya...agak berlainan...hilang sikit identiti rock n roll Wings zaman Awie...lebih berat...lebih metal...memang best!!!

*kalau tak silap...kulit album Biru Mata Hitamku ni pernah menang AIM anugerah kulit album terbaik kan?..pada aku biasa2 jer kot cover ni...




**Terimakasih sekali lagi kepada En Portdy kerana sudi  membakarkan dvd KISS sebanyak 9 keping...memang termuntah darah layan KISS sepanjang minggu ni....Tq beb!




7 comments:

  1. Yup.

    Inlay sama macam yang ori (aku ada satu yang siap ada box luar tu).

    Siap sticker "percuma lighter" masih terlekat kat kotak.

    Gegar Gunung Gemora memang kencang tak hengat!

    ReplyDelete
  2. klu ia rilisan semula 2012, maknanya ia mungkin mudah didapati di premis2 menjual cd, nnti aku cuba try test survey

    btw, aku ada versi kaset (1st pressing) new but unsealed, nak trade? :)

    ReplyDelete
  3. seperti biasa orang kuat Wings dah tolong jawapkan...Thanks Zan...

    Ijau...aku kurang berminat dalam bidang kolek mengkolek kaset...tq.

    ReplyDelete
  4. satu dorang belum keluarkan semula ialah Best Of Wings ada hutan simpan dan old songs dimainkan balik tu.
    Kertas magik tu.

    ReplyDelete
  5. deaf...yang tu aku ada...heheh...

    ReplyDelete
  6. Wings dah boleh keluar satu special album untuk koleksi lagu2 rare diaorang: contoh lagu Hutan Simpan, Ekspo Imaginasi, .........dan kalau buleh Awie menyaynikan semula beberapa lagu daripada album OPERA DALAM KENANGAN macam KIBLAT LASER, PENGEMBARA TERASING, DIA etc etc

    buleh la namakan album tu WINGS "RAREVISITED"

    encik Zan sila ambil pertimbangankan untuk di bawa ke mesyuarat ...

    ReplyDelete
  7. Sori2 baru perasan ada komen untuk aku (dah macam blog aku pulak..kah kah kah).

    Hmm.. Benda2 ni sebenarnya susah nak di implement kat Malaysia ni.

    Satu masalahnya, dorang sendiri macam tak pedulik dengan benda2 yang macam tu. Even dari zaman arwah Ijan hidup kitorang dah minta cover X'po Imajinasi bila konsert. Ni dah berapa banyak konsert?

    Trend kat Malaysia, artis ikut selera pendengar (yang majoriti) dan bukan mendidik pendengar layan SEMUA lagu2 dorang macam IRON MAIDEN etc...

    Takpe la. Aku akan usahakan lagi supaya dorang rekod balik lagu2 yang "rare" tu...Hutan Simpan, X'po Imajinasi, Pesona Sanubari (versi Awie plak), Cinta Seusia Kita...dll

    ReplyDelete