Wednesday, June 13, 2012

Have a Nice Day

Ni aku baru beli kat Popular minggu lepas...



Bon Jovi - Have a Nice Day (2005) - Deluxe Limited Edition

1st kaset yang satu album bukannya lagu campur2 atau best of  yang aku beli guna duit belanja sekolah masa tahun 1987 dulu adalah Slippery When Wet....dan mungkin ramai yang tak tau...ayat kat header blog aku ni aku cilok dari lagu Bon Jovi...so sudah semestinya tak kira apa genre pun lagu yang aku dengar....Bon Jovi ni tetap ada sentimental valuenya pada aku...

Jujurnya aku stop beli album dorang sejak album These Days (1995)....lepas tu aku dah tak berapa nak follow dorang pasal aku dah tak minat arah tuju muzik mereka yang baru...tapi bila jalan2 kat Popular City Square, JB minggu lepas....di sebabkan kedai tu akan ditutup untuk kerja2 ubahsuai pada pertengahan bulan ni...ada beberapa cd yang dorang jual dengan harga cuma RM9.90....tambah2 pulak cd Have A Nice Day ni bukan cd Malaysia edition maupun cd edisi biasa....ni deluxe limited edition siap dengan dvd....dengan harga yang serendah tu....memang aku tak pikir panjang la...best ker tak best...sambar ajer la...



Ini 1st time aku dengar secara keseluruhan album ni...ada la jugak beberapa lagu yang aku pernah dengar dan tengok kat radio atau tv...ternyata dari segi penulisan lagu...Jon dan Richie tetap macam dulu...lagu2 yang melodic dan sedap2 belaka...walaupun suara Jon bukanlah sehebat masa muda2 dulu....tapi sayangnya yang aku nak komplen sebagai seorang yang follow Bon Jovi dari tahun2 80an adalah kemana menghilangnya riff2 dan solo2 panjang Richie???....Sayang sungguh...seorang shredder yang yang sehebat Richie kini hanya bermain muzik pop....rasa macam membazir jer bakat dia...sama kes macam Vivian Campbell kat Def Leppard....

Ternyata keputusan aku untuk meninggalkan muzik Bon Jovi yang baru adalah tepat....selagi mereka tidak kembali ke era Bon Jovi ST dan 7800° Fahrenheit (zaman dorang masih dianggap heavy metal) atau Slippery When Wet dan New Jersey (zaman dorang dianggap sebagai hair metal walaupun di telinga aku bukan...) ataupun Keep The Faith dan These Days (zaman hard rock 90an)....dan selagi mereka bermain pop rock ala2 U2 maupun Bruce Springsteen yang kurang gitar oriented....memang malas la aku nak follow....

Dvdnya mengandungi 6 lagu dari persembahan live dari Atlantic City tahun 2004...semua lagu2 ni bukannya dari era 80an yang aku tau....so...mungkin sekali ni jer la aku bukak dvdnya... :P

Dan aku rasa mereka memang tak akan balik pun ke 3 zaman tersebut....so aku stay jer la kat Bon Jovi era 80an....


13 comments:

  1. lain kali bab sambar-menyambar tu sms2 la org yg jauh...

    ReplyDelete
  2. ala orang dekat pung dia tak sms huh....

    (kalau dah geli ngan cd ni apa kata hantar ke pontian? heheheh)

    ReplyDelete
  3. henpon abis kredit....heheh...

    list 9.90 yang aku nampak ada...
    Slayer - World Painted Blood
    Ozzy - Scream
    Def Leppard - Songs from the Sparkle Lounge
    Bon Jovi - Slippery When Wet
    Bon Jovi - These Days
    Bon Jovi - 7800° Fahrenheit
    Bon Jovi - The Circle

    lain2 semua pop...

    ReplyDelete
  4. haiya scream aku dah ada~

    these days pun best, klu ada crossroads pun bagus

    yg popop tu sape artis2nye?

    ReplyDelete
  5. crossroads takder...yg pop aku tak belek sangat...so tak ingat...

    nak ker these days?

    ReplyDelete
  6. oke nak...

    anak2 bodom aritu ada jumpa?

    ReplyDelete
  7. anak2 bodom tu kat tempat lain...aku jarang2 pegi...tu yg sekali sekala pegi dah abis....

    tapi yg ni kat bawah opis aku ajer...nanti balik kalau sempat aku singgah...

    ReplyDelete
  8. bro kirim Ozzy, BJ -Slippery dan kalau Def Lepp tu BUKAN Malaysia Edition aku nak gak leh tak? leh Tak?

    ReplyDelete
  9. Port...ok...tp carikan aku biru mata hitamku boleh?..

    ReplyDelete
  10. leceh betul city square ngah renovate. huru hara aku carik kedai yang aku nak tuju.

    ReplyDelete
  11. deaf...tu la pasal...dah la ramai orang...sesak..

    kabonya kotaraya start buka 1 julai...nampak cantik la lepas renovate ni...

    ReplyDelete
  12. ada lagi tak promotion ni kat popular?

    ReplyDelete
  13. Koboi...dah abis la....ahad lepas last day...

    ReplyDelete