Thursday, November 15, 2012

Insidious


Insidious (2010)

Selepas direkemen di Movie Addict (terutamanya oleh En Adi Herman) dan terbaca pulak di Xyrus Zone, saya mengambil keputusan untuk menontonnya.

Untuk makluman, saya sememangnya mengemari filem2 seram berkenaan rasukan ataupun ganguan supernatural.  Pada saya filem2 begini adalah lebih menyeramkan.

Saya amat bersetuju dengan komen Dr Ben di Xyrus Zone. Walaupun sebenarnya cerita begini bukan lah sesuatu yang baru (ganguan di rumah baru), tapi saya rasa ianya masih berjaya menjadi sebuah filem yang menakutkan. Malangnya saya menontonnya di waktu siang, maka elemen seramnya agak kurang saya rasa.

Saya suka twist di akhir cerita walaupun sebenarnya saya telah pun dapat mengagaknya. Antara cerita seram yang patut anda tonton. (Sila tonton secara berseorangan di waktu tengah malam untuk mencabar diri anda....heheh...)



5 comments:

  1. heh..dah layan eh.memang nak kena layan waktu malam baru terasa keseraman nya..hehe

    ReplyDelete
  2. lepas ni saya rekomen anda tonton filem Sinister pulak, pengarah yg sama buat filem ni.

    ReplyDelete
  3. Bro Adi,Sinister punya antu ada iras2 Mick Slipknot..hehe

    ReplyDelete
  4. kebanyakan filem James Wan, tidak menghampakan saya. Saya cadangkan death sentence untuk tontonan tuan.

    ReplyDelete
  5. belum sempat tgk lagi walaupun filem ni femes....

    ReplyDelete