Tuesday, July 24, 2018

God Damn Evil

Antara yang terkini di pasaran.


Stryper - God Damn Evil (2018)

Stryper adalah antara contoh band lama yang masih sedap mata memandang dan enak untuk telinga mendengar. Identiti yang masih sama. imej...tema...lirik...warna...malah anggotanya tiada yang gemuk, berperut buncit dan berkepala botak...masih hensem kesemuanya...hahaha...

Semenjak comeback mereka...atau lebih tepat semenjak album Murder By Pride (2009), Stryper memang tidak mengecewakan. Lagu dengan melodi yang catchy, rif -rif harmoni dan solo-solo shredding mereka masih seperti dulu. Dan sememangnya itulah kekuatan mereka. Memang sedap.


Adik beradik Sweet ( Michael dan Robert ) dan Oz Fox berserta anggota terbaru mereka, En. Perry Richardson (bekas anggota kumpulan Firehouse) berjaya membawa kita untuk bernostagia bersama metal era 80an tetapi dengan sound yang lebih moden. Mungkin muzik sebegini tidak akan dapat menarik ramai peminat baru. Tetapi ianya membuatkan peminat lama seperti saya tersenyum lebar.

Mungkin ada yang was-was dengan Stryper. Maksud saya tentang imej white metalnya. Tetapi bagi saya, mendengar Stryper, samalah juga seperti mendengar black metal. Abaikan liriknya dan enjoy the melodies.



1 comment:

  1. Hitam dan kuning - memang trademark Stryper dari dulu lagi.
    Tapi Stryper ialah glam metal. Aku tak suka glam metal sebab gedik sangat. Aku suka grunge. GRUNGE IS FOREVER!!!!!!!1111

    ReplyDelete