Saturday, June 27, 2020

Cd 2019 - Bahagian 19 (Tales From The Beast)

Antara cd yang di beli tahun lepas tapi tak sempat nak di buat cerita....


Paul Di'Anno - Tales From The Beast (2019)

Iron Maiden saya adalah Bruce Dickinson tetapi Paul Di'anno akan tetap berada di tempat yang istimewa. Iron Maiden di zaman beliau adalah lebih kasar, lebih laju dan lebih tegar bunyian NWOBHM nya.


Ini adalah rakaman baru atau cover version lagu-lagu kebangaan beliau ketika bersama Iron Maiden. Ianya bukanlah benda baru. Sebelum ini pun dah pernah buat di dalam album The Classics : The Maiden Years. Kalau dah ada album tu sebenarnya tak perlu pun ada yang ini. Tetapi kalau anda adalah penyokong beliau, apa salahnya beli. Memang ada kelainan dan dapat juga menolong untuk menampung duit bil rawatan beliau.


Tak kenal pun siapa pemuzik di dalam album ini. Tetapi permainan dan susunan muziknya bagus. Satu lagi yang berbeza terdapat juga lagu cover seperti Symphony Of Destruction - Megadeth, Aint Talking About Love - Van Halen, Kashmir - Led Zeppelin dan pilihan yang aneh Bad - Michael Jackson.

Tak pasti orang lain. Tetapi bagi saya, biarlah beliau merakamkan semula lagu-lagu dari 2 album awal Maiden berkali-kali pun dari beliau merakamkan lagu-lagu cover seperti ini. Macam tak kena....

Yer...vokal beliau masih bagus. Apa-apa pun harapnya beliau terus istiqamah sebagai seorang muslim...




1 comment: