Thursday, October 1, 2009

Somebody's Out There

Yearghh...gua kembali..bz..takder masa..malas..kepala blur terlebih makan kuih raya agaknya..bercampur campur menyebabkan hampir 2 minggu blog ni tak terbela..tengok keja yg melambak2 selepas seminggu cuti raya tu makin tak der mood rasanya…ni la problemnya kalau cuti lama..blur!

Tengah malas2 ni..layan lagu jer la…sebuah lagu lama...tahun 86 kalau tak silap..zaman2 kaset Apache dulu aku selalu layan lagu ni..kebetulan beberapa hari lepas terjumpa lagu ni kat youtube…hampir2 terlupa pasal kewujudan lagu ni..

Somebody’s Out There dari kumpulan Triumph..memang underated band ni..seangkatan dgn Rush..sama2 band trio dan sama2 berasal dari Canada..Cuma tak macam Rush…Triumph lebih kepada hard rock dan heavy metal..senang sikit nak hadam..aku suka ngan vocalist/gitarist dia Rik Emmett …sangat talented..tak lupa juga drummer dorang..Gil Moore yg jugak ada menyanyi beberapa lagu..dan pemain bass yang bermisai (tak banyak band rock bermisai ek..) Mike Levine..sayangnya dorang tak sepopular Rush..selain lagu ni aku suka jugak lagu Magic Power…apa2 pun nak lebih tahu pasal band ni cekidout wiki.

lagu ni khas ditujukan pada sapa2 yg masih mencari..

Is it fate or random chance
How can I decide
Are we victims of circumstance
When destinies collide
All the odds are against you
But somehow you make it through
You can rationalize it away
But it all comes down to you
Half our lives we spend waiting
For the knock upon the door
When it comes, will it be the one
That I've been waiting for
CHORUS:
Somebody's out there, somewhere
Waiting for someone to come their way
Somebody's out there, somewhere
I will somehow be somebody's someone
Someday
Standing in the shadows
Hiding from the light
Reach out in the darkness
And hold on for your life
All the fear of the future
All the loneliness inside
When the moment of truth arrive, hey,
You can run but you can't hide
CHORUS
...I can feel it inside me
I've been holding on so long
Something's tellin' me something's got to give
'Cause the feeling's way too strong, too strong


Versi Video clip



Versi Live



Nasi tambah...kemenangan ke 8 berturut2...lawan champion Jerman lak tu..All Hail Sir Ryan Giggs!! living legend..hebat..hebat...team haru biru dan merah celup yg lain tu jangan jeles eh..huhu

10 comments:

  1. akhirnya keluar jugak ngko dari persembunyian hahahaha selamat hari raya bro.... maaf zahir batin... seperti biasa rock stuff yang ngko ulas mmg rare... caya la!!!! ngko tak minat ngan band FEAR ker? band punk dulu2 kalau tak silap Guns & Roses pernah cover lagu drg.. I Don't Care About You!!!!

    ReplyDelete
  2. Aku hampir2 terlupa pasal band ni. Dulu aku memang minat. Drummer dia pun nyanyi tu. Tak ingat le lagu apa. Tapi pasal Man Bersatu tu...ala..awal lagi..Idup Man Bandar....!!!!! huhuhuu

    ReplyDelete
  3. Siap lagu ditujukan tu..hm..
    Walaupun bukan aku orang yang ko tujukan (ahaks!), aku menerima dengan senang hati..

    Selamat hari raya, salah silapku njaluk ngapuro..

    ReplyDelete
  4. ada kat opis takleh tgk youtube la pulak..

    senagkatan dengan dokken ker?

    ReplyDelete
  5. yup... lu memang selalu bikin nostalgia, band2 dinaso (yg dah luput dari ingatan) selalu lu ungkit balik...

    lu orang semua ada ingat tak band Russia, Gorky Park yg popular dgn lagu Bang Bang dan Try To Find Me...

    ReplyDelete
  6. lagu ni ku tujukan khas untuk mu zan

    ReplyDelete
  7. Jai..aku punk ni memang tak berapa nak masuk sangat..so tak pandai nak citer bab2 punk ni



    Skid..ala tiap2 tahun pun org akan cakap awal lagi..Man Bersatu tak kemana..main tak best..bla..bla..tapi dah 3 tahun berturut2 dah Man Bersatu jugak yg kucup piala akhirnya...apa sangat la Man Bandar tu..huhu


    Zan...haha..sebenonya memang ditujukan pada rakan2 yg tengah mencari2 tu..malas nak tulis nama..anda tau siapa anda...huhu..

    ReplyDelete
  8. tak tau pulak aku pasal band ni. Kalau Gorky Park yg Eddie sebut tu tau la.

    ReplyDelete
  9. Speed...dorang awal skit dari Dokken..tapi biasa la band dari Canada..susah skit nak popular


    Eddie...Gorky Park gua pernah dengo kasetnya..tapi tak ingat sgt la..maklum la zaman tu gua tgh giler thrash..tapi lagu slow dia Try To Find Me tu gua tau la..gua ada kaset kompilasi slow rock yg ada lagu tu..


    MK...lagu ni gua tak leh tuju pada lu...lu dah tak mencari kan..huhu

    ReplyDelete
  10. Takilala..Gorky Park tu dah penghujung 80an..Triumph pulak penghujung 70an..orang2 muda macam gua je yg tau..huhu..

    ReplyDelete