Friday, March 19, 2010

Bukit Gambang Resort City

Seperti biasa...kalau anak2 dah sekolah...time cuti sekolah la masa nak berjalan2...bulan lepas dah pergi Kuantan dah...tapi disebabkan tu hari ada satu tempat nak pergi tapi tak sempat...ada rezeki lebih...kali ini ke sana lagi...
Kuantan...Here i go again!

Lokasi kali ni Bukit Gambang Resort City...tempat baru...semua pun baru...so takder nak komplen sangat la...bayaran masuk ke Water Park pun tak mahal...ok la...cuma kulit muka, tangan, tengkuk aku je ni ha...dah masuk 3 hari masih perit lagi..abis terbakar beb..mengelupas...panas gila kat sana...konon ingat nak mandi skit2 jer...sekali dah jumpa air...masuk pkl 11 pagi...resort tutup pkl 6 petang baru keluar...mana tak terbakar kulit..harap2 tukar kulit baru ni akan menjadikan kulit aku lebih fair and lovely...huhuhu..

Perjalanan kali ni tak lalu Mersing...pasal aku bertolak dari KL...so merasa la buat pertama kali aku lalu Highway Baru Pantai Timur tu...siap berhenti makan dekat 4 jam jugak la perjalanan...so jom layan gambar...


kalau nak bermalam...boleh la sewa apartment kat Caribbean Bay Suites ni..ada dua jenis...yang 1 bilik dan 2 bilik...ikut bajet dan berapa ramai la kan...satu je yang tak best..tv dia takder astro...buat kaki bola macam aku memang tak tenteram hidup...tapi nasib kat lobby tu ada satu Bistro...boleh la layan tengok bola walaupun langsung takder crowd dalam tu...


lorong nak masuk ke pintu apartment...waktu tengahari gelap macam apa...takder lampu...tetiba aku teringat scene cerita hantu korea awek rambut panjang tutup muka merangkak kat lorong tu..hahaha..


A room with a view...view yang sesuai untuk skodeng dari balcony apartment...hehe..


Kat Caribbean Bay Suite ni macam2 aktiviti boleh buat...time cuti sekolah siap ada magic show...masuk free...ada karaoke..singgit satu lagu...video game...gym...tempat main bebudak...merry go round la...baling tin la...dah macam funfair pun ada jugak...dan kalau nak merasa naik kereta kuda pun boleh jugak...tapi mahal giler...budak umur 2 tahun pun dia nak charged...apa barang???


antara main attractions kat Water Park ni...6 Lane Racer Slides..tempat luncur 6 lorong ni memang seronok...boleh berlumba sapa paling laju...tinggi tu...tapi anak pompuan aku yang darjah 5 pun takder hal je meluncur...so..korang...ada brani??


lagi untuk yang berani sahaja...Crystal Slide dan Family Raft Ride...yang Crystal Slide tu ada 3 jenis...yang terbuka....terowong terang dan terowong gelap...kalau datang sini tak cuba semua memang rugi oo...tapi macam aku cakap tadi...untuk yang berani sahaja la..heheh...eleh...anak2 aku semua pun cuba..


Coco Beach...tempat yang membuatkan aku kena sunburn...adoii..perit muka..


yang menariknya kat sini time ombak tu...layan..


Ni dia panggil Penquin Island...tempat mandi untuk budak2...tapi mak bapak budak pun ramai jugak...kelihatan anak bongsu aku dah bersiap sedia dengan boyanya...err..ni dah masuk hari ke 3 selepas balik dia bawak boya gi nursery...kemaruk nak mandi kolam tak abis lagi..heheh..

banyak lagi gambar dan aktiviti menarik...tapi cukup la tu...aku letak lebih2 promosi pun bukannya Bukit Gambang ni nak bayar aku...harapkan korang klik nuffnang jugak la kan...hehehe...

Kepada geng2 Kuantan...terutama En Hafiz ChangingSeason...sorry la..kali ni nak telepon pun tak sempat..jadual ketat..juga kepada Pakcik Kordi..ada rezeki lain kali lah yer...

9 comments:

  1. nice jugak view dia, macam Tiara PD, ada apartment.

    ReplyDelete
  2. OOO...gi Gambang rupanya...
    Aku panas2 ni malas betul nak jalan2...

    ReplyDelete
  3. next time pegi jgn lupa pakcik kordi k!

    ReplyDelete
  4. aku mula2 baca ingatkan hang salah taip gamp*ng hehehe... teringat aku melaka watercity resort yg gulung tikar :)

    ReplyDelete
  5. ketawa siak aku tengok satu gambo yang pasal skodeng tu..

    kamera ko ada zoom 20x tak? haha.

    ReplyDelete
  6. fren sms aku kat line spore aku
    97904055

    ko kena taruk +65

    ReplyDelete
  7. Syoknya mandi ramai2....lagi2 kalau bujang.

    ReplyDelete
  8. jalan sesaje brader gua ni..


    amacam dah jumpa Scorpions baru punya cd ke?

    satu Putrajaya, Jb , muor pun tak jumpa lagi ...

    ReplyDelete
  9. Portdy...memang takat ni lum jumpa lagi...lum release kat Msia kot...

    ReplyDelete