Friday, April 20, 2012

@ Pantai Air Papan, Mersing

Ok...cerita pasal Mersing lagi...kali ni bercanda ke tepian pantai...


Mersing ni memang banyak pantai yang menarik...antara yang terkenal adalah Air Papan...terletak lebih kurang 15km dari bandar Mersing...sebenonya agak lama jugak aku tak ke sini...tak ingat dah bila last aku ke sini...tapi tempat ni memang ada sejarahnya sendiri untuk aku...

Dulu masa baru kawin...(aku tak sempat gi honeymoon...lepas kawin...arwah mak mertua aku sakit...so takder kemana2...) ..Air Papan ni la kira macam tempat honeymoon...tu jam lepas kawin kena ikut mak aku gi road tour (heheh..) mengenalkan isteri kepada sedara mara...terutamanya kepada bapak/mak sedara...dan Mersing adalah salah satu lokasi yang kena pegi...sebab Mok Teh aku duk sini (Kg Seri Lalang)...so sambil tu jalan2 la ke Air Papan...

bukannya bermalam pun...takat bergambo kat tepi pantai dan sawah padi...orang rumah aku tu jam tak pernah nengok sawah padi...so bergambo sakan la...jalan menuju ke Air Papan ni memang kena lalu kawasan sawah padi...bila tengok balik gambo tu...mak aii...mudanya...aku pakai t-shirt Mr Big...wife pakai Pearl Jam...haha...rockers la sangat...huhu...


So baru2 ni...boring asik melepak kat kafe sekolah jer tiap kali melawat anak aku kat asrama...sekali sekala berpiknik la ke Air Papan....suh anak2 tengok kat mana tempat makbapakya nyer dulu2 bercanda...hahaha...ternyata tempat ni memang jauh dah berubah....pantainya tetap sama...tetap cantik...cuma kawasan persekitarannya dah lain dah...

Mersing ni memang banyak kawasan resort tepi pantai..Air Papan ni kira antara pantai awam yang paling popular kat sini...walaupun awam...masuk still kena gak bayar duit parkingnya...


Tapi yang nyata sejak projek Laguna Mersing di umumkan...memang banyak kerja2 ubahsuai terutama kat kawasan tepian pantai...termasuklah Air Papan ni...masa aku pegi ni memang tengah ada kerja pengubahsuaian...so sedikit menjejaskan pandangan mata...kena la gi masuk kedalam sikit baru jumpa port yang menarik...

Apa2 pun pantainya memang landai dan luas...tu sebab dipanggil papan (flat)...agaknya la...ada la aku terbaca kat mana ntah dorang cakap camtu...memang sesuai untuk berpikinik atau bermandi manda...



ok...that's all for now...mungkin kami akan ke pantai2 lainnya pula lepas ni...

5 comments:

  1. Yang kecik ni dah boleh buat maskot blog ko la beb. Kawaii desune! hehehe

    ReplyDelete
  2. sokong pendapat diatas...hehehe

    ReplyDelete
  3. aku pernah pergi yang ada jeti usang kayu tu dah roboh2 tu...

    seram jugak langkah2 kat jeti ngan lubang2 gitu..

    ReplyDelete
  4. Kalau nak cerita kenagan air papan aku dengan portdy, boleh muntah.

    ReplyDelete
  5. ...Subhanallah..canteknya...thanks bro...

    ReplyDelete