Tuesday, April 10, 2012

Skeletons in the Closet

Ni cd yang aku beli secara tidak sengaja...



Children of Bodom - Skeletons in the Closet (2009)

Dah janji ngan En Ijau nak belikan dia cd Children Of Bodom - Blooddrunk yang aku nampak kat Speedy Video dengan rega cuma RM9.90 beberapa minggu yang lalu...tapi mungkin bukan rezeki dia...minggu lepas aku gi kedai yang sama dah takder dah...sorry la En Ijau...buzy ngan hal2 duniawi buat aku tak sempat nak gi kedai tu secepat yang mungkin...;)

Tapi mungkin rezeki aku pulak...terjumpa pulak cd Skeletons in the Closet dengan harga jugak RM9.90...mulanya macam nak offer cd ni kat Ijau...tapi bila teringat Ijau ada buat entri pasal cd ni...maknanya dia dah ada...baik aku jer la yang simpan...tambah pulak bila nengok listing lagu2 yang COB cover ni...memang best...ni memang lagu2 zaman aku membesar...lagu2 yang menjadi sebahagian dari soundtrack hidup aku...tolak yang Britney Spears tu la...heheh...



memang menarik lagu2 yang Alexi Laiho pilih...lain dari yang lain...lagu2 yang jarang terpikir orang akan kaver.....contohnya "Don't Stop At The Top"...bukannya lagu2 Scorpion era sebelum tu...tambah pulak "Talk Dirty to Me - Poison"...auwww...mana ada band metal ngaku dengo Poison kan?...heheh..."Bed of Nails - Alice Cooper"...satu lagi yang tak terpikir band metal akan kaver.... lain2 klasik 80's macam "Aces High", "Hellion", "Rebel Yell"...dan lagu2 thrash standed budak2 80an tapi jarang orang nak kaver..."Silent Scream", "Mass Hypnosis", "Antisocial" dan "War Inside My Head"...

tak kisah la sedap ker tak versi COB ni...tapi pilihan lagu2nya memang unik dan aku suka...


***tak sangka jugak masa menyelongkar rak cd tu terjumpa cd Slash rega RM9.90...pernah try bid ebay tapi tak berjaya...mungkin rezeki aku terjumpa yang murah...dan yang lebih bestnya...ianya bukan cd Malaysia edition...mungkin jugak aku patut buat cerita pasal cd/kaset album2 solo member2 GNR...dorang pun dah dapat join Rock and Roll Hall of Fame kan...harap sangat dorang berlima dapat buat reunion masa majlis Rock and Roll Hall of Fame tu...tapi macam takder can je kan....


8 comments:

  1. ok la britney. cover i love rock n roll, buat sign dio, COB cover lagu dia.
    kira rock la si britney.

    ReplyDelete
  2. hahaha...rock lagi rihanna kot...live pakai Nuno Bettencourt...heheh...

    ReplyDelete
  3. awat x habaq mai ngan aku kompilasi ni pun 9.9? aku punya koleksi COB aku dah letgo sblm projek mega thn lepaih... la ni nak kumpui semula pelan2~

    (awat aku taip loghat muspeed plak ni?)

    ReplyDelete
  4. ok...nanti kalau aku return ke kedai tu...aku roger ahh..

    ReplyDelete
  5. tp yg lawaknya, dlm inlay semua band member dressing parody... aku plng suka henkka parody king diamond

    ReplyDelete
  6. haha...betul tu...mulanya aku tak perasan...pehal ada gambo rudolf schenker lak ni...tengok betul2 baru paham...Alexi Laiho jadi Alice Cooper...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. baru minggu lepas aku jumpa cd ni di kedai Speedy di Miri...haha

    ReplyDelete