Monday, May 16, 2016

FA Cup Final 2016

FA Cup Final 2016
14hb Mei 2016
Stadium Shah Alam

Johor Darul Ta'zim (2) - (1) PKNS FC
Safiq Rahim 15'(pen)
Pereyra Diaz 35'


Nak cerita pun semua dah tau...layan gambo ajer la...saya dan keluarga adalah antara 70,000 penyokong JDT yang berada di stadium Shah Alam ada hari kejadian..


sebelum hujan


ketika lagu "Bangsa Johor"


separuh masa


selepas tamat perlawanan...bergaya dengan baju hujan plastik RM5 sekeping...

Kesejukan dengan hujan sepanjang perlawanan, (masuk lambat tak dapat kawasan berbumbung)..akhirnya berbaloi juga lah bila JDT angkat piala...

Seronok memang seronok...tetapi kemeriahan final tu agak kurang dirasai terutamanya bila sepanjang perjalanan..kawasan parking...persekitaran stadium...luar stadium...gerai-gerai jualan...semuanya berjersey JDT...dah rasa macam kat Larkin pula....maklumlah dalam 75 ribu yang datang tu hanya 5 ribu penyokong PKNS...


Apa-apa pun JDT berpesta...konon nak balik JB malam tu...tapi bila dapat tahu Johor cuti...budak tak sekolah...sambung semalam lagi di KL....

semoga berjumpa di final yang lain pula...


LUASKAN KUASA MU!




7 comments:

  1. Syukur..tahniah..selamat bercuti..

    ReplyDelete
  2. Ko stay mana bro?napa tak roger mlm tu.mlm tu aku abes keja kul 11.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajang...rumah biras...dah malam sangat bro nak roger...takut mengacau..heheh...

      Delete
  3. aku tengok kat kedai makan ngan kawan2, boleh2nya dorang berteriak bila pkns nak jaringkan gol..hahaha... apapun taniah ah jdt..

    ReplyDelete
  4. tahniah JDT.. syabas Berteromber.. hih hih!

    ReplyDelete
  5. Cuti punya kes dah misinformation tak pasal-pasal aku kerja sorang kat office. Hahahaha. But nice JDT menang. Ada benda nak ceria selepas manut tak berapa nak perform. Hahahaha

    ReplyDelete