Thursday, October 27, 2016

Inside The Electric Circus

Sebuah lagi album yang menyambut ulangtahun yang ke 30 pada bulan Oktober ini


W.A.S.P - Inside The Electric Circus (1986)

Lagi album yang mengamit kenangan zaman remaja. Penghujung 1986 adalah tahun yang saya betul betul terjebak dengan muzik rock dan heavy metal. Inside The Electric Circus adalah salah satu darinya.

Pada saya Inside The Electric Circus adalah penamat era sound raw metal 80an mereka. Bermula dari album yang berikutnya The Headless Children, mereka telah sedikit berubah.


Bolehlah dikatakan ini adalah album mereka yang paling "pop" dan catchy. Maka tak hairanlah jika ianya adalah album mereka yang paling laris jualannya sehingga kini.

Banyak sangat lagu sedap dan banyak sangat memori tentangnya. I Dont Need No Doctor dan Sweet Cheetah adalah antara yang wajib bagi saya. Untuk baca kenangan lama saya tentangnya, sila klik >SINI<.





8 comments:

  1. bagi akulah bert.. inside the electric circus ni adalah album terbaik WASP yang pernah terhasil, disepanjang kumpulan ini bergiat..
    kesemua track dlm album ini sedap2 belaka, takde langsung yg tak sedap, melainkan sedap sesedapnya, sampaikan aku pun dah tersedak nihh (tersedak biskut kering... mana air, mana air?)
    hikk hikk hikk

    btw.. jom singgah ke blog yusrina , ada kumpulan Skid Row menanti anda disana.. zoom

    ReplyDelete
  2. dulu aku ske tgk bidio dorg kt youtube...pasal peysen dorg mmg rock habis.. nk sebut nama band ni aku sebut Wasap jek... band wasap...kiki

    ReplyDelete
  3. Aku hold dulu nak start kumpul cd original wasp. Tunggu sampai ada release boxset ke hapa ke. Ko tahu sampai sekarang wasp lagu gerek2

    ReplyDelete
  4. Aku hold dulu nak start kumpul cd original wasp. Tunggu sampai ada release boxset ke hapa ke. Ko tahu sampai sekarang wasp lagu gerek2

    ReplyDelete
  5. agaknya kali terakhir aku dengar lagu WASP waktu album dominator

    ReplyDelete
  6. Wasp ni satu album dia pun aku tak penah ada.tapi lagu mmg best2 laa..

    ReplyDelete
  7. Memang tak kenal sangat dgn kump nie dan lagu2 diorg..mungkin dulu2 aku pernah terdengar yg ianya singkatan We Are Satan People sbb tu tak layan kot...tapi tengok kat Wiki, takda singkatan apa2pun..

    ReplyDelete