Saturday, November 12, 2016

Wake Up and Smell the... Carcass

Ulangtahun yang ke 20 tahun pada hari ini, 12hb November...


Carcass - Wake Up and Smell the... Carcass (1996)

Ini hanyalah kompilasi lagu-lagu bonus, b sides, alternate versions, live tracks dan unreleased rarities sempena berkuburnya Carcass pada ketika itu. Mungkin bukan untuk "casual listerner" tetapi untuk peminat mereka, ini adalah sesuatu yang perlu anda miliki. Ianya diterbitkan berserta dengan dvdnya sekali (hanya memiliki versi sedut).


Ianya adalah perjalanan evolusi muzikal Carcass secara terbalik. Dari era terkini pada ketika itu melalui lagu lagu lebihan ketika rakaman album Swansong (1995) membawa kepada rakaman live era melodic death metal, Heartwork (1993) dan seterusnya ke era Necrotism (1991) dan zaman grindcore mereka di penghujung 80an.

Kalau anda sukakan era Swangsong ataupun Heartwork pastinya anda akan suka kompilasi ini. Mungkin boleh juga jika anda baru nak berjinak-jinak mendengar Carcass.


Namun begitu saya tidak pernah memiliki kasetnya. Ketika itu, saya sedang dalam fasa konon-kononnya berhenti dari membeli dan menjadi mat metal selepas berkahwin. Hahaha...Tetapi ianya tidak bertahan lama. Hobi dan minat memang tidak boleh dipaksa-paksa. Saya membeli cd ini beberapa tahun selepas itu dan kekal menjadi mat metal poser sehingga kini....huhu...

"I Told You So (Corporate Rock Really Does Suck)".................. Rrrrot!!!!!





7 comments:

  1. Aku suka dia panggil Roger Glover SAD BASTARD. sekampung Liverpool kot dorang. Sama handalan Bassist

    ReplyDelete
  2. carcass rules! rot 'n' roll! c'mon! Rrrrot!!!!!

    ReplyDelete
  3. band yang terasa dekat di hati....haha kenangan lama mengusik jiwa

    ReplyDelete
  4. dulu aku ada tgk ni kasetnya dlm longgokan kaset, disebabkan masa tu aku tgk cover albumnya agak gore aku tak pilih kaset ni.. haha

    ReplyDelete