Tuesday, February 28, 2017

Sofea - 16 Lagu Hits Best Of The Best

Lagi yang dah 20 21 tahun...


Sofea - 16 Lagu Hits Best Of The Best (1996)

Lagi yang tertinggal dari draft tahun lepas. Tak pasti sekarang ni dah jadi barang "rare" atau tidak. Tetapi suatu masa dulu sering juga nampak cd ini di kedai. 

Sebelum bermulanya trend cd reissue, kira cd ini lah tempatnya nak dengar lagu-lagu mereka di dalam bentuk cd. Sekarang tak pandang dah kan... Semua album mereka telah pun di"cd"kan.



Dulu beli semata-mata kerana nakkan lagu-lagu dari album "Kembali". Tetapi sayangnya cuma ada satu lagu, "Debu Khayalan".  ("Orang Timur" dan "Mata Sepet" tak kira, itu dari album Battle Of The Bands). Lainnya semua lagu dari album yang terkemudian. Saya kurang berminat dengan Sofea di era Fancy sebagai gitaris.







5 comments:

  1. Aku rasa aku dah complete dah ni band versi album bentuk cd. Tapi ada belum bukak plastik. Lepas ni prioority aku ialah Kembara. Yang dua beli masa mula keluar pun belum bukak plastik,

    ReplyDelete
  2. selalu nampak versi kasetnya ja, ni pun kira masuk rare sudah ni, nasiblah semua album sofea sudah diriliskan, lagi dua album lengkap lah aku punya sofea haha..

    ReplyDelete
  3. Tunggu setahun dua lagi bole jual dengan harga kapitalis..heheh

    ReplyDelete
  4. rare ke? seb bek dh ade..hehe.. dlu slalu npk kt speedy..bila tgk treklisnya aku kuciwa sket psl lgu2 dri 1st album tu sikit aje.. mmg dlu zaman blum ade cd reissue kompilasi sebeginilah yg amat dbanggakan.. tp tk rugi beli kerna sound nye bagus.. cuma lgu2 dri album boneka pentas aje sound hancur dri kompilasi ni...mcm bunyi kaset

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boneka Pentas memang sound asal pun dah hampeh...

      Delete