Monday, December 28, 2020

Steel Thrashing Massacre

Cd keluaran 2020 tempatan...

Antacid - Steel Thrashing Massacre (2020)

Barang baik tak payah cakap banyak. Ini memang satu produk yang baik. Abaikan soundnya yang agak kasar dah mentah. Maklumlah ini hanyalah lagu-lagu dari demo bukannya album penuh. 

Mengikut info yang boleh di Google, mereka bolehlah dikatakan sebagai perintis kepada kebangkitan semula genre thrash metal di Malaysia di awal tahun-tahun 2000an dahulu. Lebih kurang sama kes macam Metalasia. Ketika itu muzik metal di Malaysia seperti tiada kepelbagaian. Jadi tepu. Hampir kesemuanya memainkan samada death atau black metal. Bila Metalasia keluar dengan genre power metal memang rasa ianya sesuatu yang segar. Begitu jugalah ceritanya dengan Antacid. Ianya kemudian menjadi satu trend kepada kebangkitan genre thrash metal di Malaysia.

Cd ini bukanlah rakaman baru. Ianya merupakan kompilasi lagu-lagu yang diambil dari demo-demo lama mereka. Dikeluarkan dengan secara terhad sebanyak 500 keping oleh sebuah produksi metal tempatan, Thrashingfist Productions. Sebuah label tempatan yang aktif mengeluarkan cd-cd terbaik metal dari band tempatan ataupun luar negara. Tabik Tuan CS Wild!

Jika muzik thrash atau speed metal 80an adalah selera anda, Steel Thrasing Massacre pastinya tidak akan mengecewakan. Tak pasti dengan orang lain. Tetapi muzik sebegini sememangnya makanan saya. Thumb Up! \m/



3 comments:

  1. Di mana nak dapat cd metalasia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamang tak ada dah di pasaran...harap2 adalah versi reissue satu hari nanti...

      Delete