Monday, November 1, 2021

Cd passion

Masalah mempunyai hobi mengumpul cd adalah ruang untuk menyimpan. Semakin banyak koleksi semakin sempit ruang yang dimiliki. Saya dalam proses untuk memindahkan koleksi saya di tempat yang lebih sesuai. Ruang yang ada sekarang terpaksa dikorbankan untuk menjadi ruang keluarga. Masih dalam perancangan jika di murahkan rezeki ruang menonton tv sekarang akan dijadikan bilik yang sepenuhnya untuk tujuan hobi.


Sehubungan dengan itu saya terpaksa memikirkan rak yang lebih sesuai. Ruang baru nanti saiznya agak kecil berbanding sekarang. Rak yang sedia ada agak besar dan memakan ruang. Ianya juga agak caca marba kerana berlainan jenis dan saiz. Cara penyelesaiannya adalah membeli rak "Gnedby" dari IKEA. Saiznya memang sesuai untuk meletak cd. Satu rak boleh memuatkan dalam 180 keping cd. Memang berbaloi walaupun harganya agak mahal.

Yang bagusnya ia boleh dibeli secara online. Tak kisahlah kalau kat tempat kita tak ada IKEA ataupun telah habis stok. Saya sendiri membeli secara online kerana IKEA JB ketika ini sudah kehabisan stok. Kalau nak beli dengan kuantiti yang banyak memang rasa berbaloi dengan kos penghantarannya. Maklumlah kalau beli sendiri pun agak jenuh juga nak mengangkatnya masuk ke dalam kereta. Berat.


6 comments:

  1. aku dah asingkan mana CD yang jarang (atau tidak lagi) dipasang simpan dalam kontena, hanya yang selalu dicapai sahaja tinggal dalam almari "rak kasut"

    mungkin juga akan asingkan CD yang boleh diletgo

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sejak2 kena work from home ni la banyak dengar cd...kalau tak biasanya cd hanyalah hiasan...haha...

      Delete
  2. saya dah beli almari berpintu untuk letak koleksi cd dan kaset saya bang. beli murah je. janji senang nak dicapai dan dengar haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susahnya bila benda dah jadi satu hobi...bukan nak dengar sangat pun...lebih kepada santapan mata...sebab tu tak letak dalam almari bertutup...

      Delete
  3. Beli sepuloh gnedby pun xckup lg tu bang nk simpan cd2 abg tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup kot... takder la banyak mana pun... tapi kalau tak cukup kita beli lagi... hahaha..

      Delete