Monday, January 9, 2023

Rev It Up

Pembelian terakhir dari 2022

Vixen - Rev It Up (1990)

Dahulunya tak pernah dengar pun. Hanya tahu lagu "How Much Love" dan "Love Is a Killer". Tapi selalu juga nampak kasetnya di kedai. (cover yang berlainan, hanya versi cetakan US mempunyai gambar cover seperti cd ini). Dengan duit sebagai seorang pelajar yang terhad, kaset sebegini sememangnya tidak menjadi keutamaan.

Sejujurnya tidak mengambil tahu sangat tentang Vixen. Pengenalan saya kepada mereka adalah melalui abang. Beliau membawa balik kaset album pertama Vixen ketika pulang balik kampung. Menarik juga lagu-lagunya. Tetapi yang lebih menarik adalah orangnya...terutamanya si gitaris, Jan Kuehnemund...hahaha...

Kemudiannya menonton pula tape VHS mereka "Revved Up!". Dari situ lah tahu tentang 2 lagu dari album ini. Beberapa tahun lepas pernah cuba juga untuk membelinya di ebay, tetapi hanya dapat album yang pertama. Tak sangka pula boleh terjumpa album no 2 ini di shopee.

Rev It Up lebih kepada muzik hard rock yang komersial. Adakalanya membawa ke AOR. Ianya seakan-akan Heart ketika era penghujung 80an dan awal 90an. Jika anda minat Heart makanya tiada masalah untuk anda suka juga kepada Vixen.

RIP Jan Kuehnemund!


1 comment:

  1. lari tajuk, teringat PC game 90an dulu tajuknya Ultra Vixen, kah kah kah...

    ReplyDelete