Friday, January 21, 2011

Road Trip - Singapura

Sempena cuti Thaipusam yang lalu...aku dan member2 satu opis turun Singapura...misi kita orang nak pergi cari tempat2 bersejarah di Singapura...sambil tu kira merasmikan kan pasport baru aku ler...sambil2 tu boleh jugak meninjau kat mana lokasi kejadian Iron Maiden bulan depan...





Aku memang dah lama tak masuk Singapura...last tahun 1996 kot kalau tak silap...zaman2 pasport terhad...dulu2 kalau drive ke sana senang...takder auto pass la...cash card la...nak balik masuk malaysia pun mesti ada touch n go la...kalau 1st time memang pening...kira road trip ni dapat jugak la aku belajo macamaner cara2 kalau nak drive ke sana...

Cadangnya keluar pepagi nak pergi banyak tempat...tapi tak cukup masa la pulak...tu pun balik Malaysia dah pukul 10 malam...nasib tak baik kena hujan pulak belah petang...tambah melambatkan perjalanan kita orang bila bab nak cari masjid...Singapura bukan macam Malaysia beb..masjid dan signboard arah menuju ke masjid bersepah...sini mana ada surau kat shopping mall...mana ada stesen minyak petronas....sini kena pandai2 cari sendiri...lain la kalau korang dah familiar kat sini...sambil tu meninjau jugak lokasi masjid berdekatan indoor stadium...nampak gayanya macam takder jer...paling dekat kena pergi Geylang/Paya Lebar la kot...(Deaf....betulkan aku kalau silap)...



Nanti ahh ada masa lapang aku cerita road trip ni dengan lebih detail...tungguuuuu...

4 comments:

  1. insyallah gua pegi sana next week.tapi gua nk ke mint museum of toys.hehehe

    ReplyDelete
  2. untuk 15% muslim penduduk 5 juta, insyallah cukup la mesjid kat singapore.

    ReplyDelete
  3. Halil...welkam warga JB..

    Nizam...enjoy your trip..

    Deaf...tapi bagi yg tak biasa...terkial2 jugak nak cari..

    ReplyDelete