Monday, May 21, 2012

I Started A Joke

Ni tribute untuk Robin Gibb...

1st time aku betul2 nak ambik tau pasal lagu ni bila aku dengar versi Faith No More....dari album greatest hits dorang "Who Cares a Lot?" tahun 1998....

ni versi vc yang ada cakap2...aku suka versi ni


Sejak tu baru aku perasan yang Bee Gees ni rupa-rupanya bukan hanya ujud time disco...time penghujung 70an...zaman Saturday Night Fever...padahal dorang dah start sejak penghujung 60an lagi...lagu I Started A Joke ni dari tahun 1968...

Zaman aku budak2...masa umur 7,8 tahun...penghujung 70an...popular betul dorang ni saing2 ngan ABBA dan Boney M....zaman2 disco...John Travolta dan Olivia Newton John...walaupun kat rumah aku tak pernah ada album dorang...bapak aku tak minat kot lagu2 omputeh...(cuma yang aku tau dia suka Cliff Richard - The Young Ones...pasal kekadang tu masa aku budak2...dia nyanyi sikit2 lagu tu...heheh..) tapi aku selalu nampak LP/kaset/katrij Bee Gess ni kat rumah sedara mara atau kawan2....

Sejak cover Faith No More tu...tu banyak jugak aku discover lagu2 dorang yang sedap2 masa zaman 60an...antaranya "New York Mining Disaster 1941", "To Love Somebody", "Holiday", "Massachusetts", "Words" dan banyak lagi la....

bila dengar lagu2 Bee Gees ni...memang rasa teringin betul nak mengumpul LP...tapi apakan daya...arghhhhh...

last...layan la "I Started A Joke" versi live ni...best!




"Til I finally died, which started the whole world living." 

Thank you for the music, Robin Hugh Gibb (22 December 1949 – 20 May 2012)







6 comments:

  1. legendary Bee Gees... aku suka lagu to love somebody...

    ReplyDelete
  2. Kehilangan sorang lagi, aritu Donna Summers

    ReplyDelete
  3. dione warwick ke sapa tu lagu Heartbreaker, bee gees nye orang cipta. suka giler aku lagu ni.

    ReplyDelete
  4. All aboard the disco trainnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!

    stayin alive dari ozzy feat dwzil zappa adalah lagu peneman gua pg keje setiap hari start minggu ni!

    ReplyDelete
  5. aku kalau nak disco layan 'I Was Made For Lovin' You" ajer...

    ReplyDelete
  6. semasa aku mula main gitar lagu ni adalah antara lagu terawal yang aku boleh main... :)

    ReplyDelete