Saturday, October 20, 2012

North Country

Lagi filem yang di tonton melalui Astro HD



North Country (2005)

Ada 2 sebab mengapa saya menonton filem ni sampai habis walaupun cadangan awalnya tidak.
Pertamanya Charlize Theron. Keduanya T-shirt Iron Maiden Live After Death.

Filem ni bergenre drama, jalan ceritanya juga agak perlahan, kalau bukan pasal 2 sebab tersebut mungkin saya dah tukar ke chanel lain dah. Ceritanya berkisarkan sexual harassment. Saya difahamkan ianya berdasarkan kisah benar. Kisah seorang pekerja wanita di lombong besi yang menyaman syarikat tempatnya berkerja kerana ganguan seksual yang di alaminya.

Charlize Theron dalam comot2 pun saya rasa sangat kiut, tambah2 pulak bila dia melipat tshirt Live After Death (heheh..) Seriously, lakonannya sebagai ibu tunggal dalam filem ni memang patut dipuji.

Tonton!!!...jika anda peminat filem bergenre drama ataupun jika anda die-hard fan Iron Maiden yang janji ada sikit2 pasal Maiden pun mesti nak tengok...heheh...





6 comments:

  1. tapi orang sebenar tak le sekiut charlize theron..ahahaha

    ReplyDelete
  2. IM punya pasal,sanggup tgk sampai abis movie ni hahaha salute!

    ReplyDelete
  3. dari awal filem sampai abes ke dia pakai baju life after death tu?

    ReplyDelete
  4. yeah dah lama aku tengok dvd ni...dan sebab Charlize theron lah aku menontonnya.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Muro...Lois Jensen masa muda2 mungkin kiut jugak kot...


    Rafi...bukan dia...tapi watak yg jd anak dia yg pakai...

    ReplyDelete