Wednesday, October 3, 2012

The Best Of Belinda

Lagi memori album best of yang dah 20 tahun...




Belinda Carlisle - The Best of Belinda, Volume 1 (1992)

Selain Roxette-Don't Bore Us, Get to the Chorus! ...cd ni adalah antara favourite aku kalau kepala dah tepu ngan muzik bingit....

Camner boleh terjebak?...sebenarnya start dengar Belinda dari zaman The Go-Go's lagi...zaman aku budak2 tahun 80an dulu...pengaruh dari abang aku...lagu "We Got The Beat"...band pompuan semua la kan...macam Bangles...budak lelaki mana la yang tak suka...heheh....tapi yang betul2 lagu The Go-Go's yang aku suka adalah lagu "Head over Heels"...

Bila dia buat album solo...aku suka lagu "Mad About You"...tambah2 pulak Andy Taylor Duran Duran yang menyolo dalam lagu tu....tapi yang  betul2 aku follow Belinda ialah masa aku kat ITM dulu...roommate aku bawak kaset "Heaven on Earth" dan "Runaway Horses"....boleh kata hari2 dia bukak....aku kalau lagu pop pun tapi yang jenis2 ada guitar oriented ni memang aku suka...last2 aku pun terminat...terutama kaset "Runaway Horses"....semua lagu pun sedap2...kalau aku tak silap ni favourite album Deaf ni...



Kalau baru nak start dengar Belinda atau nak dengar lagu2 popular dia...cd ni memang pilihan tepat....semua lagu2 kegemaran aku dari  album "Runaway Horses" ada..."Leave a Light On", "Runaway Horses", "Vision of You", "Summer Rain","La Luna" dan "(We Want) The Same Thing"  dan lagu2 favourite dari album "Heaven on Earth" macam "Heaven Is a Place on Earth", "Circle in the Sand"  dan "I Get Weak"... tapi yang tak bestnya...cd ni takder pulak lagu "Mad About You"...

Apa2 pun kalau nak layan lagu pop yang penyanyinya pompuan...yang guitar oriented bukannya dance music....Belinda Carlisle lah yang patut anda cari...




8 comments:

  1. "Leave a Light On" adalah feveret saya .\


    sebabnya?

    Solo Slide George Harrison yang mengancam.

    ReplyDelete
  2. oooo heaven is a place on earth! Haha Evan Dando dr The Lemonheads pernah syok giler dgn Belinda dulu,siap buat lagu utk dia.Belinda skrg dah jado penganut Buddha,sama mcm Richard Gere hehe

    ReplyDelete
  3. ntah bila 1st time aku dgr la luna tu...

    ReplyDelete
  4. Adi...dalam buku biography Mustaine...dia tulis dia pernah ada set-up date ngan Belinda...

    ReplyDelete
  5. aku ada jumpa (dan TERbeli) cd ni kat ebay @ £0.25 (dan kylie minogue juga @ £0.99) hehehe...

    ReplyDelete
  6. Ijau...aku TERbeli Debbie Gibson...hahaha...

    ReplyDelete