Thursday, April 18, 2013

Holy Diver

Album klasik yang dah 30 tahun


Dio - Holy Diver (1983)

3 tahun dulu dah buat dah cerita pasal album ni (cekidot >SINI<)..tetapi memandangkan ini ulangtahun yang ke 30...takper la kot kalau bercerita sekali lagi.

Sebenarnya kalau nak genap betul-betul 30 tahun...kena post entri ni pada 25hb May dan bulan depan juga kebetulan 3 tahun dah Ronnie meninggalkan kita. Cepat betul masa berlalu.

Rasanya tak perlu lah saya ulas pasal albumnya, entri dulu dah ada. Cumanya apa yang nak saya katakan inilah antara album yang mempengaruhi saya untuk jatuh cinta dengan heavy metal. Kalau tak pasal kaset apache Dio ni dulu... mungkin selamanya saya jadi Mat Diskang....heheh...



Nampaknya sehingga kini macam tak ada berita untuk rilis 30th anniversary punya special edition, maklum lah kalau tak silap baru tahun lepas jer kan rilis deluxe edition. Tapi saya masih belum berjaya membelinya dan mungkin tak akan membelinya kerana saya lebih tertarik untuk memiliki Holy Diver - Live (2006) tak kiralah dalam bentuk cd maupun dvd. Ini wish list saya yang belum tertunai. Bukan senang nak tengok album Holy Diver dimainkan keseluruhannya secara live. Walaupun ianya bukan Vivian Campbell, Jimmy Bain dan Vinny Appice yang main tapi gandingan Doug Aldrich, Rudy Sarzo dan Simon Wright memang tak kalah la...macam lagi hebat pulak.

Apa-apa pun, Holy Diver memang banyak nostalgianya. "Stand Up and Shout", "Holy Diver","Don't Talk to Strangers" dan "Rainbow in the Dark" akan sentiasa menjadi anthem untuk budak-budak tua macam saya...heheh...








6 comments:

  1. mungkin selamanya saya jadi Mat Diskang....heheh...

    - hahahahah, kisah hampir sama... layan pop punya hal..nasib kawan kasi pencerahan pasal ROCK!

    ReplyDelete
  2. Lagu2 kat live album tu best2
    One night in the city pun ada, suka part drum roll tu

    mat dskang? Hahahahahha

    ReplyDelete
  3. Mat diskang ni dulu pakai seluar baggy,pastu upgrade skit jadi GQ pulak..heheh

    Album Stars tu kata nak rilis balik.takda pun

    ReplyDelete

  4. Ternow terhott, pengalaman pergi konsert rock gaya kerakyatan lihat disini (klik)

    ReplyDelete