Wednesday, January 7, 2015

Night at the Museum: Secret of the Tomb



Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)

Bahagian ke 3 dan terakhir untuk trilogi Night at the Museum. Saya tidak mengharapkan yang lebih sekadar penghabisan yang baik pun sudah cukup. Ternyata itu yang saya dapat. Keterujaan melihat patung muzium menjadi hidup memang tak akan berulang seperti siri yang pertama. Biasalah bila dah yang ke 2 atau yang ke 3...keterujaannya tak sama seperti yang pertama.

Jika anda pengemar siri ini, sudah pasti anda akan berpuashati atau mungkin sahaja habuk akan masuk ke mata. Terutamanya bila menyaksikan babak perpisahan. Tambah-tambuh pula seperti yang kita ketahui ini adalah penampilan terakhir buat Robin Williams dan Mickey Rooney di layar perak.

Bagi yang tidak pernah mengikuti siri ini, mungkin filem ini hanya biasa-biasa sahaja untuk anda. Tetapi saya pasti bahagian lawaknya pasti membuatkan anda terhibur. Tabik juga buat Hugh Jackman yang membuat lawak dengan berlakon sebagai diri sendiri.

Saya berharap ini benar-benar penamat bagi Night at the Meseum. Semoga Ben Stiller akan mendapat watak yang lebih bagus dalam filem-filemnya yang akan datang. The Secret Life of Walter Mitty bagi saya adalah penanda aras baru bagi beliau.

Kesimpulannya saya terhibur. Bukan kah itu yang kita cari dalam menonton filem?




5 comments:

  1. yg ni aku belum tgk lagi. tunggu keluar hbo sajalah

    ReplyDelete
  2. aku kalau lawak "serius" ben stiller atau adam sandler mcm tak masyuk...

    ReplyDelete
  3. mesti fun eh, dorang gi London kan, hahaha

    ReplyDelete
  4. Antara Ben stiller ngan Owen Wilson aku rasa Owen Wilson lagi lawak

    ReplyDelete