Wednesday, January 4, 2012

Wasted Year

Catatan ringkas pasal 2011...sorry la...lambat skit...dah masuk 4hb pun...maklum lah sebagai bapa yang ada 3 orang anak naik sekolah...awal bulan januari ni memang agak bz...bukan sahaja duit...(ni memang buat aku kering kontang bulan ni...) tapi masa pun banyak yang kena korbankan...takper la demi anak2...

So rewind skit pasal 2011...kalau dari segi bab2 duniawi ni…ada 2 perkara yang paling best la sepanjang  2011…kisah impian menjadi nyata...

1- Iron Maiden live in Singapore




dapat nengok Iron Maiden live depan mata….26 tahun dulu masa kali pertama mendengar “2 minutes to midnight” terus jadi minat…tak pernah sangka dapat nengok depan mata…selalu berangan kalau dapat further study kat UK kan best…boleh nengok Iron Maiden live (selain pegi Old Trafford)…peluang tu aku dapat masa tahun 1993…tapi sayangnya keluarga aku tak mampu… kebetulan adik aku pun dapat tawaran masuk U…duit lagi… pinjaman Mara aku pulak kena reject…dan kebetulannya aku dapat offer kerja yang bagus…akhirnya impian tinggal impian…so memang tak sangka la 2011 ni impian menjadi nyata...

2- Manchester United Champ19ns



“My greatest challange is not what’s happening at the moment, my greatest challenge was knocking Liverpool right off their f**king perch…and you can print that” – Sir Alex Ferguson. Quoted in an interview with The Guardian (2002)

ni aku rasa bukan impian SAF ajer…impian seluruh peminat Manchester United terutamanya yang hidup zaman 80an macam aku…sapa lah yang tak dengki ngan Liverpool kan…zaman tu balik2 dorang champion…nyampah betul aku nengok misai Charlie Chaplin Ian Rush tu…(aku rasa itulah perasaan peminat kelab lain dengan Manchester united sekarang ni kan…aku paham perasaan korang…aku boleh tunggu lebih 20 tahun…korang pun pasti boleh…huhu…)...dan akhirnya 2011…peminat Liverpool tak boleh nak berlagak lagi dah pasal 18 kejuaraan dorang tu…heheh



lain2 yang menarik tu lebih pada hal2 peribadi dan famili...antaranya anak no 2 aku dapat 5A dalam UPSRnya....dapat tukar kereta baru....dan lain2 yang tak yah cerita la...

harapannya semoga 2012 menjadi lebih baik dari 2011...

last aku share gambo yang aku cilok kat FB...lawak...


heheh..


.

5 comments: