Tuesday, March 19, 2013

Dewi

Dipetik dari FB Belantara

Q - "Any chance of getting re-issues of your 3 albums, brothers?"

Shukri Salleh - "in the works, i think. Soon, very soon"

Zaid Yusoff - "Insyallah, hopefully, in a month time, together with Belantara official website. Shuk is pushing hard at this.."


Berita gembira buat peminat2 Belantara macam aku…kalau berita ni datang dari mereka sendiri…Insyallah konpem la kot…lama dah tunggu Belantara, Srikandi Di Sisi dan Infiniti dalam bentuk cd.

Buat sesiapa yang tak kenal Belantara, dulu aku ada buat review sikit pasal album pertama mereka kat >SINI<...yang respeknya mereka turut serta memberi komen...thanks bro.

Sambil tu aku nak share satu lagu dari album pertama mereka yang cukup aku suka. Dari segi melodinya...guitar worknya....memang awesome!
Ni antara lagu dari zaman sekolah...zaman kat ITM...bila lepak ramai2 pegang gitar tong...walaupun kawan sekolah ngan kawan ITM orangnya lain...bila sebut main lagu Belantara...konpem semua nak lagu ni...macam ada perjanjian pulak...ni memang antara lagu favourite aku...DEWI


*masa aku buat entri pasal Belantara ni dulu...susah betul nak jumpa lagu2 mereka kat youtube...sekarang dah banyak dah....harap2 projek cd mereka akan menjadi kenyataan...




5 comments:

  1. aku cuma pernah dgr lagu Srikandi Di Hati saja...boleh tahan jugak lagi Dewi ni hehe....

    ReplyDelete
  2. Perghh..memang best la kalo 3 album Belantara tu rilis balik.album feberet aku Srikandi Di Sisi..lagu menari di dalam hujan memang bestest!

    ReplyDelete
  3. Ala aku salah taip la nama lagu tu...Srikandi Di Sisi...nasib baik bro Rafi remind kan hahah

    ReplyDelete
  4. oh yeahhh...good news..harap tak terbengkalai

    ReplyDelete
  5. Berapa banyak album2 rok bands melayu tengah kumpul habuk bentuk kaset.

    Yang seram kalau tak jumpa mint copy untuk transfer, maka lagu tu akan lost forever

    ReplyDelete