Monday, March 4, 2013

Vs Negeri Sembilan

Liga Super 02hb Mac 2013
Johor Darul Takzim 2  Negeri Sembilan 1
(Kamarul Afiq 83', Nurul Azwan Roya 90')



Mintak maaf lambat update...banyak urusan duniawi yang lain...

Antara yang menarik...

1 - Ist time aku bawak famili aku nengok bola...(sebenonya leceh jugak...anak aku yang kecik belum abis 1st half dah mengadu mata mengantuk...heheh...) Mungkin pasal ramai juga yang macam aku, stadium yang biasanya penuh...kali ni lagi penuh...kat bahagian bawah belakang gol yang ada pagar tinggi biasanya orang tak suka duduk pun penuh sesak. Memang konpem 30,000 kot..

Boys Of Straits
2 - Suasana stadium kali ni yang paling terbaik...paling gegar...paling meriah...takat mexican wave tak sampai 5 saat dah sampai balik kat kita berkali2 tu biasa dah....tapi yang paling bestnya bila lagu "Luaskan Kuasa Mu" dinyanyikan oleh B.O.S...satu stadium bergegar nyanyi bersama2...apa yang aku nampak game2 sebelum ni hanya ada beberapa bahagian stadium jer yang nyanyi...ada pecahan kumpulan...mungkin time tu dorang tak biasa dan tak tau lirik...tapi kali ni semua nampak sekata..aku rasa anda perlu berada di Larkin untuk paham apa yang aku dan ribuan penonton yang lain rasa...dia punya feel tu...pergh!!!!..sampaikan orang rumah aku yang bukannya minat bola pun nak teringin nak pergi lagi...

3 - Moment paling menarik time abis lagu negaraku tu ramai2 baling kertas resit roll...cantik...memang macam kat europe dah...sayang aku tak sempat ambik gambo....dan lagi satu...salut kat yang buat banner "Pray For Lahad Datu"..



4 - OK..pasal asap..aku tak tau kenapa ada yang nak kecohkan perkara ni...biasalah mungkin ada jer yang dengki iri hati...situasi sebenarnya bukannya ada orang campak mercun dalam padang pun...memang ada bunga api macam sambut tahun baru tu...tapi tu luar stadium...ni cuba bakar flare ajer...biasa la...benda ni dari dulu pun dah buat...ultra negeri lain pun buat...kalau kat europe...terutamanya Itali benda ni benda biasa...dah jadi salah satu kemeriahan menonton bola...cumanya ntah mana silapnya...biasanya asap naik keatas...mungkin takder angin kot atau mungkin terlebih bakar kot...asap turun kebawah...mungkin yang komplen tu tak pernah nengok bola sebelum ni kot...

5 - kes penonton N9 pengsan...aku tak sure apa yang berlaku...time tu tengah riuh rendah Awe score gol ke 2...Apa yang aku nampak macam kecoh2 kat bahagian penonton N9...lepas tu nampak pegawai perubatan ngan budak bawak stretcher datang...memang nampak macam ada yang pengsan...puncanya aku tak tau...tapi tengok kat FB fan N9 cakap dorang kena baling ngan botol air...pelik jugak camana dorang boleh bawak masuk...sedangkan setau aku botol air takleh bawak masuk...sedangkan masa aku masuk handbag pompuan pun security suruh bukak check...kalau benda ni benar...memang tak patut la...tengok bola untuk enjoy...bukannya nak cari gaduh...bukannya nak cederakan orang...susah nak cakap...memang ada jer penonton2 yang tak reti bahasa cenggini...tak kira negeri mana pun...ada jer yang degil...yang tak bestnya sorang dua buat hal...satu stadium kena tempias...

Anak bongsu aku bukannya paham pun..tapi orang jerit gol...dia pun gol jugak...
6 - Cerita pasal game pulak la...ntah kenapa JDT dah macam Man Utd dah...asik nak kena comeback ajer...Memang Comeback King...boleh buat sakit jantung dibuatnya...tapi ramai yang masih tak puas hati ngan taktikal Fandi...macam kenapa Tuah main?...kenapa Awe tak main?....mana pegi star2 yang bayar gaji mahal2 ramai yang tak main....Kontrol game memang hebat dah...tapi bila Mat Yo keluar...nampak sangat ada masalah nak score gol...

7 - Apa2 hal pun aku puji jugak N9...defend dorang bagus...sekali sekala counter attack memang bahaya...Eddie Helmi dah tua2 pun masih laju lari....

8 - Aku nak komplen mintak TMJ ganti score board yang cangih...yang boleh tunjuk replay...nanti kata melampau pulak...tapi kalau boleh...scoreboard tu selain update keputusan semasa perlawanan lain...update la sekali siapa dia kesebelasan utama...siapa yang score...nak harap pembesar suara tu bunyi dah la bergema...dengan penonton bersorak lagi...apa pun tak dengo...dah la gol2 tu aku tak nampak...time gol...time tu la budak jual jagung lalu depan aku...heheh...hampeh betul....(btw...terimakasih kat brader kemeraman Astro yang bagi aku tengok gol2 kat monitor kamera dia...heheh..)

9 - Rajagopal datang...aku harap dia nampak macamana Awe main...dah lama sepatutnya Awe ni main Malaysia...



10 - Gila panjang la pulak aku menceceh...apa2 pun selepas berpuluh tahun...JDT kembali di kedudukan atas liga....semoga ianya berterusan...


"Luaskan Kuasa Mu!"





8 comments:

  1. JDT top of the league.

    Macam tengok hindustan tengok JDT main. Hero telonkop dulu baru bangkit. Paling kesian kat kedah aritu.

    Besoknya aku jumpa team JDT kat airport Senai semua muka penat lagi.

    ReplyDelete
  2. Memang terbaik dan makin bergegar Stadium Larkin. Dan ending game yang penuh dramatik. Best betul layan game kat stadium yg full house. Dan gua setuju mmg crowd dah mula hafal lirik Luaskan Kuasa Mu!
    Entry yang panjang tapi takpe sebab very informative. Keep it up Brader..

    ReplyDelete
  3. Tak jem ke keluar mlm tu bro?dengan chingay lagi kat town tu..

    ReplyDelete
  4. Shafid...kalau tiap2 kali cengini...boleh sakit jantung...heheh...

    Tahir...thanks bro..

    Rafi...memang jem...nak menuju larkin pun jem...nasib balik tak lalu town area....

    ReplyDelete
  5. JDT - Man Utd?.... Red Devil tak pakai pink kaler... hehehhee

    ReplyDelete
  6. Faizal...pink is the new red....hahahaha...

    ReplyDelete
  7. JB should have a new bigger modern stadium.
    Johor is modernising super fast perlu ni semua.

    Kalau boleh yang jenis extend/retract seatings jadi bila game bola, seats kedepan cover running tracks dan terus gi tepi padang.

    ReplyDelete
  8. top of the league, that's a fact!

    ReplyDelete