Monday, May 13, 2013

Vs Selangor PKNS

Liga Super 11hb May 2013

Johor Darul Takzim 3  Selangor PKNS 1
(P Gunalan 29' (GS), Norshahrul Idlan Talaha 42', Nurul Azwan Roya 85')



Seperti biasa...cumanya kali ni aku tampal gambo2 yang lain sikit dari biasa...

1- Kali ni aku sampai awal...takut sesak macam tu hari...dalam 5.20 dah sampai dah...lagi pun saja2 nak lepak2 kat gerai biras aku...iyer biras aku ada meniaga jersey kat situ...betul2 depan Gate C kat jalanraya... gerai paling tepi sekali mengadap Gate C...promosi sikit...heheh...kat bazar karat pun ada...tapi kalau nak cari jersey...tak kira johor ker BPL..La Liga...Serie A...cari ngan aku pun boleh...cara on-line...takder hal...rega kawan2...heheh..

5.30 pm...lengang?
2- Parking kat tempat biasa...belakang Shell sebelah SAJ...tapi dah rasa pelik dah...lengang ajer...biasa pukul 5 dah berduyun2 orang jalan kaki reramai menghala ke stadium...sampai stadium aku tengok parking kat area stadium pun masih banyak yang kosong...pelik ni...tapi dalam hati nyesal gak...kalau tau parking kat situ...dekat sikit.

6.00 pm...di depan gerai...biasanya time camni nak berjalan pun susah...berhimpit2...sesak...kali ni memang lengang!!!
3- Sampai gerai...biras aku aku cakap orang tak ramai...tiket grandstand pun sampai tengah hari masih ada...biasa pepagi buta dah sold out...pelik ni...andaian aku...mungkin game kali ni lawannya tak berapa gah...cuma pasukan kelab....tapi tu hari masa lawan T-Team...pasukan kelab juga...tapi still sesak...kemungkinan besar penonton tak datang pasal JDT dah kalah 2 game berturut2 sebelum ni...biasalah...bukan semua penonton tu jenis gila bola...yang ada tu trendy ajer...nak buat camner kan...

Pelangi sebelum waktu maghrib di Larkin...tetiba buat aku teringat lagu2 Dio...
4- Dalam stadium memang betul tak penuh...seat bahagian bawah kat dua2 belah belakang gol memang kosong...kalau ikut pengamatan aku...kemungkinannya ini adalah game yang paling sikit sekali jumlah penontonnya...game yang pertama dulu pun lebih sesak dari ni...kecewa gak bila nengok stadium tak penuh...tapi dalam masa yang sama rasa bagus jugak...selesa la sikit...takder lah nak bersesak-sesak...mungkin inilah sahaja golongan yang betul2 die-hard nengok bola...yang lain2 tu poser...heheh...

5- Oleh kerana dah beberapa kali duk grandstand, duduk pun kat tempat yang lebih kurang sama...ada muka2 yang dah jadi kenal dah...anak aku siap dah dapat kawan dah...padahal sebelum ni langsung tak kenal pun...rasa macam dah satu family pulak....agaknya kalau nanti seat ada nombor...beli pas bermusim...ginilah kot suasananya...semua muka orang di sekeliling kita adalah muka2 yang sama...konpem boleh jadi rapat....teringat pulak aku muka famili singh kat Old Trafford tu...tiap2 game pun muka dorang ada kat tempat yang sama kat belakang reserve player tu kan...

anak aku dan kawan2 barunya...
6- Walaupun tak full house...penonton tetap bersamangat...terutamanya bila melihat B.O.S tetap meriah...ada ketikanya tu memang bergegar bila satu stadium menyanyi lagu Luasakan Kuasa mu....yang kurangnya kali ni mexican wave cuma sekali jer buat...dan aku perasan yang PKNS ni datang tak bawak penyokong...rasanya ni la satu2nya team yang datang Larkin takder penyokong...

7- Satu yang aku sedih sikit...ramai yang masuk sebelum maghrib...tapi buat tak tau jer bila dah maghrib...padahal kalau duduk grandstand paling mudah kalau nak solat...surau ada kat bawah jer...tak yah keluar...surau kat belah kanan pintu utama tu (pintu kaca)...ada signboard pun....oh..yer...aku terserempak dengan Shauki Kahar (pengulas Astro Arena) dalam surau...

pic name

pic name
8- Pasal game aku tak yah ulas la...semua dah nengok sendiri kan...ada live kat Arena...cumanya kali ni pada aku taktikal Fandi ok sikit...terutama masa 1st half...takder la main long ball yang ntah kemana2...Nunez masih pancit...tak boleh nak lari sangat...Mat Yo maintan bagus...tapi paling cemerlang pada aku Awe la...satu assist dan 1 gol...memang sesuai dapat Man Of The Match...pemain paling rajin...lari pun ribut dia punya laju...

9- Apa2 hal pun...JDT kembali menang...tu yang pentingnya...bukan senang nak nengok 3 gol...asik menang tipis jer kan...tak sure dengan kemenangan ini penonton akan kembali penuhkan stadium....tambah2 pulak next game kat Larkin lawan Kelantan....tapi aku pasti...next game ni konpem sesak...

Cukup la aku merapu...ni pun curi2 masa menaip sambil kerja...lambat dah ni...tak sempat nak semak pun...terus post...kan tak berkat kan gaji aku...heheh...

ni ada video aku upload kat youtube...suasana masa lagu Negaraku dan hujan resit....sila tonton...

http://www.youtube.com/watch?v=fYZJTOnCzYQ

Sampai jumpa lagi...


"LUASKAN KUASAMU!!!"









7 comments:

  1. bro tolongkan carikan aku jersi MU away warna biru hitam tu...berapa rega bro? Hehe

    ReplyDelete
  2. Kaler biru pulak tiket dia eh..pelik jugak stadium lengang

    ReplyDelete
  3. Adi...yang belang2 tu ker...tak silap tu season 2011/2012....kalau yang lama2 ni memang susah sikit nak cari...siam dah tak print...heheh...

    skank yg ada stok kalau lama punya...season 92-94...3rd kit yang warna hijau/kuning umbro zaman Cantona tu...dan warna merah tahun 99 menang champion league tu...

    Rafi...nak buat camner...poser duk nengok depan tv jer...hehehe...

    ReplyDelete
  4. wah... dah boleh bisnes kat FB nih... errr... jersey musuh tradisi ada jual?? model lama.. kalau ada... Crown Paint atau Candy..

    ReplyDelete
  5. faizal...walaupun musuh...janji masyuk....apa ada hal...hahaha...

    tu hari ada...nanti aku cek stok...

    ReplyDelete
  6. 3rd kit era Cantona tu ker? Perghh dah kira rare di tempat aku tu...kasi gambar bro hahaha...mana la tau aku berkenan haha

    ReplyDelete
  7. Takde ura-ura nak takluk Stadium jalan besarke? Belum lawan lagitu. Hopefully JDT be the first team to "ayam" them kat padang rumput hoki.

    ReplyDelete