Friday, October 10, 2014

Out of the Cellar

Sebuah lagi album kegemaran yang dah 30 tahun dah...


Ratt - Out of the Cellar (1984)

Dah pernah buat ceritanya 4 tahun yang lalu.. >SINI<.

Tapi disebabkan ini album kegemaran. Tambahan pula ianya adalah salah satu album rock terbaik dari tahun 1984. Kena lah cerita juga walaupun ringkas.

Bagi saya Ratt unik. Mereka agak lain dari band hair/glam metal yang biasa. Mereka menggunakan 2 gitaris. Boleh dengar riffs yang berbeza di kiri dan kanan speaker hasil kerja gitar dari Warren DeMartini dan Robbin Crosby. Set-up hi-fi atau headphone yang baik sudah pasti akan memberikan anda kepuasan yang maksima. Catchy pulak tu.

inlaynya pun dah lusuh...kena beli baru ni...ataupun mungkin cari vinyl.. :P

Semua lagu best. Berkali-kali dah saya katakan yang saya cukup suka rock yang tidak meleweh, bergumbira dan berjimba. Bukankah "Rock n roll supposed to be fun"?...Out of the Cellar mempunyai ciri-ciri yang begitu. Makanya tak hairanlah kalau saya pengemar muzik Ratt.

Terbaik!




6 comments:

  1. berkeladak betuk inlay tu?
    zaman donlod mp3 dulu2, aku ada satu kawan asyik mintak lagu Ratt free je haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu beli pun 2nd hand...dari member yg balik belajar di UK...memang dah barai...dia tak jaga langsung koleksi cd2 dia...

      Delete
  2. lagu round & round dan back for more yg catchy antara lagu yg memperkalkan aku kepada RATT

    ReplyDelete
  3. Ada jumpa versi vinyl kat amkop..tapi harga tak bole angkat..heheh..
    RATT dan Dokken pada aku antara band rock yg sopan sikit bebanding ngan motley crue..hehe

    ReplyDelete