Monday, June 19, 2017

Akuarium

Salahkan Mus Speedrider...ini sememangnya dia punya pasal...haha...


Dulu pernah bela ikan. Sampai ada 2 akuarium bersaiz besar. Tetapi kerana kekurangan masa atau sebenarnya kemalasan untuk menyelenggara, hobi hangat-hangat taik ayam ini terbengkalai. Tambah pula bila tiada ruang untuk menyimpannya (rumah kecik) dan bila letak diluar jadi sarang nyamuk. Akhirnya semua pun bagi kat orang.


Tetapi baru-baru ini bila anak ada projek sekolah yang kena beli ikan peliharaan dan ikan tersebut selepas 1 bulan diletakkan dalam bekas kecik seperti di atas masih panjang jangka hayatnya. Rasa kasihan pula. Selongkar stor masih tersimpan rupa-rupanya batu-batu dan perhiasan dari akuarium lama. Bila cerita kat anak nak beli akuarium...sudah semestinya dia yang paling gembira.


Akhirnya terbeli juga. Yang kecik cukuplah. Malas nak beli yang besar. Pengalaman dulu menjadi pengajaran. Kemalasan boleh datang secara tiba-tiba...haha...


Beli beberapa ekor kecik. Tambah perhiasan sikit. Pasang lampu.....taraaaa....siap!


Boleh lah takat untuk sukakan anak. Sambil tu layan benda ni sambil background lagu hantu berubat dapat juga menghilangkan stress seharian berkerja..haha...



Tapi bila bukak FB Mus Speedrider...rasa stress semula...macam-macam pulak rasa nak kena upgrade kat akuriaum ni...iskh...iskh...dah lah lp dia racun...bela ikan pun dia racun....argggggh....hahaha...




5 comments: