Thursday, July 1, 2021

You Can't Stop Rock 'n' Roll

 Yang menyambut ulang tahun ke 38 pada 27hb Jun yang lalu..

Twisted Sister - You Can't Stop Rock n' Roll (1983)

Tak ingat bila kali pertama mendengar album ini secara penuh. Mungkin agak lambat juga kerana saya hanya mula kenal dengan Twister Sister sekitar tahun 1986. Ketika itu jika sesuatu album itu ada di jual di pekan tempat tinggal saya (Ulu Tiram), maka besar kemungkinan saya berpeluang untuk mendengarnya. Kalau tak mampu beli pun akan pinjam kawan-kawan yang beli atau pun minta tokey kedai untuk dubbing. 

Zaman sebelum wujud internet, sumber dan info rock saya agak terhad. Maklumlah budak sekolah yang duduk di kampung. Adalah sekali sekala baru berpeluang untuk pergi ke kedai kaset di Komtar, Johor Bahru. Makanya memang tak pernah memilikinya dalam bentuk kaset. Versi cd dibeli ketika zaman sudah berkerja. Manakala versi piring hitam pula adalah antara yang terawal dibeli ketika mula terjebak dengan format ini beberapa tahun yang lalu. 

Saya adalah "fanboy" Twisted Sister, mana mungin tak suka dengannya. Tambahan pula ini adalah zaman-zaman awal mereka yang mana soundnya adalah lebih "raw". Walaupun mereka hanya meletup dengan album selepas in (Stay Hungry - 1984), tetapi  ianya juga mengandungi lagu-lagu wajib dan klasik mereka seperti "I Am (I'm Me)", "The Kids Are Back", "You Can't Stop Rock 'n' Roll" dan sebuah lagu balada rock kegemaran, "You're Not Alone (Suzette's Song)". Eddie Ojeda punya solo dalam lagu-lagu balada memang syahdu. 

Memang All killer no filler...

Play it loud, Mutha' !


1 comment:

  1. aku kenal TS lagi lambat, tahun 2003 kot... itupun daripada game Will Rock ada lagu I Wanna Rock jadi lagu intro/menu

    ReplyDelete