Saturday, December 31, 2011

By Invitation Only

Penutup cerita pasal cd bagi tahun 2011...


By Invitation Only - Michael Schenker Group (2011)

Sepanjang tahun 2011...ini lah satu2nya cd terbitan 2011 yang aku ada...Megadeth Th1rt3en pun aku takder lagi...macam kurang berminat pulak nak explore album2 baru...aku seperti peminat Liverpool...hidup dalam sejarah...heheh...

Ada 3 sebab kenapa aku beli cd ni...pertamanya ini Michael Schenker...gitar hero aku sejak zaman remaja...keduanya...harga dapat murah (RM20)...itu sudah semestinya la kan...dan last...sila perhatikan list mereka yang terlibat dalam cd ni...

Vokal
Robin McAuley (McAuley Schenker Group)
Sebastian Bach (Skid Row)
Joe Lynn Turner (Deep Purple, Rainbow, Yngwie Malmsteen's Rising Force)
Jeff Scott Soto (Yngwie Malmsteen's Rising Force, Axel Rudi Pell)
Tim “Ripper” Owens (Yngwie Malmsteen, Judas Priest, Iced Earth)
Mark Slaughter (Slaughter)
Tommy Shaw (Styx, Damn Yankees)
Gary Barden (MSG)
Paul Di’Anno (ex-Iron Maiden)

Bass
Jeff Pilson (Dokken, Dio)
Rudy Sarzo (Quiet Riot, Ozzy Osbourne, Whitesnake, Dio, Blue Öyster Cult)
Tony Franklin (Blue Murder)
Mike Inez (Ozzy Osbourne, Alice In Chains)
Phil Soussan (Ozzy Osbourne)

Drums
Brian Tichy (Whitesnake, Billy Idol)
Aynsley Dunbar (Whitesnake, UFO, Journey)
Simon Wright (Dio, AC/DC)
Vinny Appice (Black Sabbath, Dio)
Eric Singer (KISS)

Perhatikan antara senarai lagu2nya pulak
"Run To The Hills" (Iron Maiden)
"Save Yourself" (McAuley Schenker Group)
"Finding My Way" (Rush)
"Doctor Doctor" (UFO)
"War Pigs" (Black Sabbath)
"Money" (Pink Floyd)
"Out In The Fields" (Gary Moore)
"Hair of the Dog" (Nazareth)



iyer..ni bukan lah album lagu2 baru MSG...tapi lagu2 kaver...kira konsepnya lebih kurang macam Malmsteen Inspiration...cumanya macam tak kena letak MSG...pasal ni projek album antara Michael ngan artis2 jemputan...mungkin kehendak syarikat rakaman...tapi apa ada hal...guna MSG ker apa...semua pun tau...tak kira siapa pemuzik maupun vokalistnya...MSG adalah Michael Schenker...

Nak kata best ker tak best...ikut memasing la...ada yang tak suka lagu kaver...pada aku ok la...Michael Schenker punya kerja gitar memang tetap power...antara gitar hero yang sampai tua pun aku masih follow...tapi ada lagu yang aku rasa dah overated...banyak sangat orang kaver...contohnya Doctor Doctor...walaupun ni lagu dia dan Jeff Scott Soto nyanyi...tapi yang asal jugak tetap melekat kat telinga aku....berbeza pulak ngan Hair Of The Dog....ni pun banyak orang kaver...tapi bagi aku versi MSG ni best...mungkin pasal Paul Di’Anno yang nyanyi kot...lama dah tak dengo suara orang tua ni kan...

Album ni pasal muziknya..aku takder masalah...semua musician power2 la kan...cuma bab vokalistnya la...kekadang aku rasa Robin McAuley tak sesuai nyanyi lagu Run To The Hills...suara dia tak ganas...mungkin kalau Sebastian Bach yang nyanyi lagi power...

Cd ni khas untuk pengemar Michael Schenker macam aku...untuk yang lain aku tak rekomen..

4 comments:

  1. I read somewhere Robin McAuley rejoin balik kan?

    Sukaaaaaa.................

    ReplyDelete
  2. nampak macam hebat album nih, lagu pun menarik..

    ReplyDelete
  3. jeff scott soto.. joe lynn turner.. dianno.. apasal amy search takde?

    mesti kena beli nih!!

    ReplyDelete
  4. gary bardenpun ada. vokalist terawal msg tu!

    ReplyDelete