Wednesday, December 28, 2011

Sudah Sampai Sini : Kota Keriangan Genting Highland

Seperti kebiasannya...bulan cuti sekolah disember adalah bulan untuk anak2...dan jugak bulan untuk makbapak mengabiskan cuti tahun merangkap mengabiskan saki baki duit bonus...heheh...

Kali ni destinasi kami adalah Kota Keriangan Genting Highland...


Aku dah lupa...ini mungkin kali ke 5 atau 6 mendaki bukit ni...dulunya opis aku selalu dapat kupon diskaun untuk ke sini...benda free/separuh harga...selalu la pegi...tapi sekarang dah takder dah...kena la keluar duit sendiri..
  
Yang tak menariknya pegi bulan december ni adalah hujan....memang sejuk...tapi tu ok lagi...takut2 outdoor theme parknya tutup...


Awal2 lagi kami dah diberi amaran...kalau hujan..game banyak tutup...tiket tak boleh refund...tiketnya pulak bukan lah murah...anak 3 orang macam aku terkopak jugak RM200++....tapi alang2 dah sampai la kan...doa2 la tak hujan...apa barang nak main kat indoor jer...tu kat funfair pun ada...heheh...



Pergi kali ni lebih kepada untuk anak2...bapaknya semua yang extreme dah try (baca ngan nada riak...heheh)



takat bendalah ni....



atau ni...



roller coaster???...alaa...semua dah katam...hihi...

tapi tu la...gi musim hujan...kabus....


kabus dimana2...sejuk bagai kat negeri omputeh...sekejap hujan sekejap berhenti...gamenya pun sekejap bukak sekejap tutup...ko bayang kan...dah beratur panjang2 nak sampai turn ko...hujan...game tutup...lepas 10 minit...hujan reda...game bukak semula...dan ko kena beratur panjang lagi....arghh...memang rugi gi musim hujan ni...sudahnya tak banyak game yang dapat cuba...


Satu tempat yang banyak kali pegi tak singah...adalah ni...


boleh naik bot...masuk gua dinasour...sayangnya aku tak dapat nak ambik gambo...hujan lebat masa dalam bot...

Mungkin satu hari nanti akan ke sini lagi...anak2 pun tak puas...banyak yang tak sempat...aku nak cuba go-kart pun tak berjaya...hujan...mungkin lain kali...

7 comments:

  1. Bro, balik singgah Kuantan la jap. Makan2 petang ka apa, singgah rumah aku ka.

    Btw, aku tak pernah pun naik semua tuh, hahaha

    ReplyDelete
  2. beb...cuti krismas ingat nak turun gambang...ada gak cadang nak singgah kuantan...memandangkan hujan memanjang...pastu teringat baju sekolah budak semua pun lum beli...so kansel arr...

    ReplyDelete
  3. nanti anak aku besar, konpem pi. anak tak dapat naik roller coaster, biar abah yang naik!!!!

    ReplyDelete
  4. lama tak naik genting..tapi drebar bas genting semua champion...pejam mata je ambik lap..berderau darah ha5

    ReplyDelete
  5. bapaknye dah pegi...anak - anak ngan bini belum pegi...hai...kena buat bajet dulu nie..

    ReplyDelete
  6. kesimpulan : gambar terbaik adalah gambar last , hehehehe

    ReplyDelete