Friday, December 30, 2011

Discography

Ok...ni bukan metal...tapi kompilasi ni dah 20 tahun dah


Pet Shop Boys - Discography : The Complete Singles Collection (1991)

Deaf...aku tau ko suka ni :P

Aku tak malu nak ngaku sebelum rock..metal...thrash dan seangkatan dengannya...aku banyak dengar muzik new wave 80an...ini adalah muzik semasa aku membesar...so kalau korang sekarang berumur 14,15 tahun...layan K-POP...20 tahun akan datang tak yah la memalu nak mengaku...hahaha...
(tapi mintak maaf la...New Wave 80's > K-pop..huhu..)

Selain Duran Duran dan A-ha...Pet Shop Boys ni memang aku suka...sebabnya cuma satu...lagu2 ciptaan Neil Tennant/Chris Lowe ni memang super melodic dan sedap2 belaka...dengar aje la "West End Girls", "Opportunities (Let's Make Lots Of Money)", "It's a Sin", "What Have I Done To Deserve This?", "Always On My Mind" "Domino Dancing" dan yang paling aku suka sekali "Suburbia"...


Lagu2 dorang ni kalau dimetalkan pun konpem sedap...dengar je la camner Gamma Ray dengan It's a Sin...salah satu lagu cover terbaik pada aku...tapi tak kisah la...tak metal pun takper...lagu2 Pet Shop Boys ni memang dah cukup sedap...

Kompilasi ni pada aku dah cukup bagus...semua lagu sedap era 80an dorang ada...cuma lagi best la kalau dapat Videography dia sekali...tapi tak silap aku videography dorang rilis dalam bentuk VHS...iyer la zaman 1991 mana ada DVD lagi...tapi kalau korang nak kompilasi cd yang siap ngan dvd...cari yang macam Deaf  punya -SINI-

Kalau korang into Pet Shop Boys khususnya...muzik 80an amnya...1st timer ataupun jenis yang bukan lah fanatik sangat sampai nak kena beli satu2 albumnya...kompilasi macamni adalah terbaik...

REKOMNDED!












5 comments:

  1. Great music can be found everywhere.

    Dulu aku sekolah, aku ingat PSB ni ada acronym.
    Betul ke?

    Pray Eternally To Satan .......

    dah aku dah tak ingat dah...memang ada acronym dia kat sekolah aku dengar dulu.

    ReplyDelete
  2. bab acronym tu aku tak tau pulak...

    sekolah aku dulu budak cina yang banyak into PSB ni...budak melayu standed la...Scorpions,Rainbow,Purple

    ReplyDelete