Thursday, February 28, 2013

Festival Layang Layang Sedunia 2013


Festival layang layang sedunia Pasir Gudang kembali lagi. Tahun lepas aku tak pergi. Last adalah pada tahun 2011. Tahun ni terajin pulak untuk menempuh jem dan terik matahari. Festival kali ni berlangsung pada 19hb hingga 24hb February yang lalu.


Ini adalah kali ke 4 blog aku ni cerita pasal ni. So...malas la nak cerita panjang...layan gambo ajer la...


pic name

pic name

pic name



pic name

pic name

pic name

Selepas 2 tahun, masih ada juga layang-layang yang sama...tapi apa yang aku nampak macam kali ni banyak pulak layang2 kartun...



Dulu kecik2 curi benang mak nak main layang2..lilit kat ranting kayu pun ok...ni tengok beso giler tempat lilit benang dia...(tak silap apek ni dari China...peserta paling tua...umur dah masuk 80an pun masih kuat lagi...)


Sesuatu yang berbeza...tahun ni ada gerai jual jersey Johor Darul Takzim...maklum la benda tengah hot...yang hampehnya...jersey pirate ni dorang jual sampai RM80...yang ori pun baru RM79.90...mungkin dorang takut ngan budak2 TMJ...konon2 jual yang ori la...kesian la pada sapa2 yang tak tau abis kena tipu...ni semua salah KAPPA pasal tak boleh supply demand yang tinggi....mungkin dorang pun tak pernah terpikir permintaan macam ni punya tinggi...



Tahun ni ada permainan layang2 waktu malam...dengar ceritanya layang2 tu dipasangkan lampu led...mesti cantik kan....tapi tak larat pulak aku nak tunggu sampai malam walaupun dengarnya ada kumpulan Spider...lagipun cadangnya malam tu nak turun ke Setia Tropika...ada penyanyi favourite orang rumah aku...Richard Marx...iyer Ricahrd Marx Right Here Waiting tu...boleh lah bernostalgia...free pulak tu...kononnya nak gi lepas Isyak...maklum ada 4 artis...bajet Richard Marx mesti last punya...main event la kan...alih2 member orang rumah call yang Richard Marx dah nyanyi dah...dia orang no 2 buat persembahan selepas Shila Amzah...yang jadi main event adalah 2 artis China ntahsapantah dari Hong Kong dan Taiwan...aduh...aku lupa la...ni bukan 80's atau early 90's...Richard Marx bukan lah nama besar lagi...heheh...melepas...


Sampai berjumpa di tahun hadapan...




9 comments:

  1. still Richard Marx bagi aku masih best mcm dulu walaupun x la sefemes dulu...dia perform kat mana masa tu bro? Haha aku Ijau dah byk kali buat entri psl pesta layang2 di Bintulu tempat aku ni...aku baru je sekali buat entri psl ni hehe...

    ReplyDelete
  2. Richard Marx tu show free kat sebelah taman perumahan aku jer...ada pelancaran rumah fasa baru...dasat pemaju dia panggil Richard Marx...tu la sayang...termiss nak nengok...

    ReplyDelete
  3. Dah 2 tahun melepas festival ni..lawa gamba2 layang2 tu

    ReplyDelete
  4. richard marx datang malaysia? tak dihebahkan pulak dalam media?

    ReplyDelete
  5. Faizal...publisiti tak meluas pun dah penuh sesak dah...

    ada aku tengok org rakam dan publish kat youtube...antaranya...

    http://www.youtube.com/watch?v=zwfyhwc7jPY

    ReplyDelete
  6. Whale ngan buaya aku paling suka.
    Tapi mesir nye tragedi tu cam aku sedih lak. Seems the pilot bail out.

    ReplyDelete
  7. deaf...mesir yang belon udara meletup tu tengok kat youtube memang ngeri arr...

    ReplyDelete