Monday, November 30, 2015

Belantara

Lagi berkenaan album reissue. Tapi kali ini cd yang paling saya tunggu-tunggu...


Belantara - Belantara (1987) - keluaran semula 2015

28 tahun menunggu....akhirnya berjaya juga album ini dikeluarkan dalam bentuk cd. Walaupun bukan dalam bentuk boxset seperti yang saya dan anggota-anggota Belantara sendiri idamkan, tetapi ok lah dari tiada.

Bagi yang tahu cerita jenuh dah Brader Shuk dan Zaid meminta jasa baik pihak Universal Music untuk mereka keluarkan semula album-album Belantara dalam bentuk cd tetapi tidak pernah dilayan. Untunglah bila akhirnya ada orang dalam dari Universal Music sendiri yang paham apa yang diinginkan oleh peminat muzik di Malaysia. Untuk itu tabik hormat dari saya untuk saudara Fauzi Omar. Respek!


Tak perlu kot untuk saya mengulas semula. Pernah menulisnya 6 tahun yang lalu. Kalau teringin nak baca semula, sila klik  >SINI<  Entri yang paling saya suka sepanjang hampir 7 tahun saya menulis blog. Kerana anggota Belantara sendiri membalas komen. Tak pernah kot ada band/artis lain yang membaca blog dan membalas komen (kecuali seorang lagi, Rahim Maarof). Terimakasih untuk  Bro Shuk dan Zaid tak lupa juga Aziz. Anda Terbaik!

Tiada nak komen sangat pasal cd ni. Sound sedap walaupun sumbernya sekadar piring hitam. Tahniah kepada yang terlibat. Gambar kaver cantik. Inlaynya pun ok. Inlay asal kaset pun memang "simple". Biasalah Polygram dulu-dulukan.

akhirnya tertunai juga hajat nak dapat yang asli...kira tebus balik la dulu beli yang "pirate"

Secara keseluruhannya memang puas hati. Boleh senyum dah. Album "RED" sudah. Lepas ni kita tunggu pula album "YELLOW" dan "BLUE" pula dalam bentuk cd. Cumanya agak-agak ada peluang tak nak dengar album "GREEN" pula diterbitkan?....

REKOMENDED!!!





12 comments:

  1. batch kelima nanti, skali dgn album sudirman

    ReplyDelete
  2. Best woo albim ni..aku tggu srikandi di sisi ni..lambat betul la

    ReplyDelete
  3. Dekat johor dah ada eh. Thank you for informing

    ReplyDelete
  4. Transfer mp3...pas tu send kat aku..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. perghhhh kalo ambik sound vinyl memang terbaik la ni

    ReplyDelete
  7. 28 tahun..lama tu.. thks 4 d support & "tak lupa juga"..peace

    ReplyDelete
  8. Thanks bro...your guitar works dalam album ni memang best...tabik!

    Dengan ni complete dah tiga2 band member Belantara bagi komen kat blog merapu ni...I'm so happy...hehe...thanks Bro Aziz...You guy memang rock!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the kind words.. gitaris estet je.. :)

      Delete