Monday, January 18, 2016

Fly On The Wall

Lagi entri yang sepatutmya ditulis tahun lepas...yang menyambut ulangtahun ke 30 31


ACDC - FLY ON THE WALL (1985)

Mungkin ini bukanlah album mereka yang popular. Ramai terutamanya peminat dari tahun 70an mereka yang tidak suka. Tetapi sebaliknya pula bagi saya. Entah mengapa ini lah album mereka yang paling cepat untuk saya hadam. Sekali dengar pun dah suka

Mungkin kerana album ini bertepatan dengan zaman bermulanya era pop metal. Feel lagu-lagunya memang begitu. Ianya mengingatkan kepada band-band di era hair metal yang berkiblatkan mereka. Cinderella salah satu contohnya. Mungkin inilah album rujukan mereka.


Lagu-lagunya agak catchy berserta sing a long chorus yang memang sedap. Lagu seperti "Sink The Pink" betul-betul mengingatkan saya kepada Cinderella ataupun Ratt. Manakala "Playing With Girls" pula mengingatkan saya kepada KISS. Mungkin kerana saya mendengar lagu-lagu mereka terlebih dahulu dari ACDC, menyebabkan saya berperasaan begitu.

Pada saya idea yang mengatakan ACDC 70an lebih best dari ACDC 80an menjadi penyebab kenapa album ini gagal di pasaran. Kalau mereka sebuah band baru, mungkin lain penerimaannya...






5 comments:

  1. tak berapa into ac/dc... album2 yg aku ada pun tinggal black ice dan kompilasi ironman2 je

    ReplyDelete
  2. Yg ni mmg diorang pun terpengaruh dengan glam rock kot.tak penah tau pun album ACDC yg ni

    ReplyDelete