Monday, January 11, 2016

Sudah Sampai Sini : Teluk Gorek, Mersing



Tahun ke 5 berulang alik ke Mersing menghantar anak yang bersekolah di sana. Baru ni tahu kewujudan pantai Teluk Gorek ni.


Kalau dari Bandar Mersing, lokasinya di atas sedikit dari Pantai Air Papan. Tak berapa jauh pun. Lebih mudah jika menggunakan jalan dalam di persisiran pantai. Lokasinya agak tersorok, mungkin sebab itu ianya tidak berapa dikenali berbanding Air Papan yang lebih komersial.


Yang menarik pantainya landai. Maklumlah kawasan teluk. Orang pun tak ramai. Agak privacy la kalau hendak berkelah dan berbbq bersama keluarga. Ada juga sebuah resort dikawasan berhampiran jika anda berminat untuk bermalam. Saya tak pasti harga dan keadaannya. Tak pergi tengok pun. Sekadar meninjau dikawasan pantai awamnya.


Kalau tiada aral, ini adalah tahun terakhir ke Mersing. Mungkin saya patut lebih explore pantai-pantai yang ada disana. Mungkin saya akan mencuba ke Pantai Pasir Lanun pula...





7 comments:

  1. Sana ada those chalet2.. not bad.
    Spend time kat mersing nye beach untuk beberahi sangat seronok.
    nanti aku bila kat larkin tunggu bas balik KL, then nanti aku tengok bas ekpress gi mersing tengah loading passengers, wahhh meriah dengan locals nye, dengan tourists dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat bandar mersing kalau kau pergi belah2 menghala jeti nak ke Pulau Tioman...memang banyak ler jumpa mat salleh backpacker beg besar2 jalan kaki kesana sini...

      Delete
  2. Sini pun aku tak penah sampai lagi
    Baru harini tau nama tempat ni.

    ReplyDelete
  3. Pantai pasir lanun pun sunyi. Tapi ada dua tiga resort kecik. Ada jeti untuk kaki pancing ke Kelong Acheh. Kalau weekend berpuluh gak kereta dari Singapore yg park untuk ke Kelong tu.. Popular gak.

    ReplyDelete
  4. rindu pantai kat kg aku, beloh cari pun pun buat umpan

    ReplyDelete
  5. Review pantai Lido bro. Dekat dengan rumahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada lagi pantai lido beb...semua dah kena tambak jadi new shanghai...

      Delete