Friday, April 3, 2015

Angel Of Retribution

Yang genap 10 tahun pada 23hb Februari yang lalu.


Judas Priest - Angel Of Retribution (2005)

Album "comeback" Rob Halford bersama Judas Priest. Ia juga album "comeback" saya kepada mereka selepas tidak mengambil tahu perihal mereka selepas "Painkiller (1990)". JP tanpa Rob Halford pada saya bagaikan ada yang tidak kena.

Ternyata Angel Of Retribution tidak mengecewakan. Sememangnya rasa teruja bila mendengar muzik yang ala-ala heavy metal 80an di tahun 2005. Angel Of Retribution seperti mendengar discography Judas Priest di era 80an. Sana sikit Sini Sikit. Malah lagu seprerti "Worth Fighting For" mengingatkan saya kepada zaman pop metal (Turbo - 1986) mereka.

OK. Mungkin tak sehebat Screaming for Vengeance (1982), Defenders of the Faith (1984), British Steel (1980) mahupun Painkiller (1990). Maafkanlah mereka telah berusia. Tetapi suara Rob Halford dan solo/riff Glenn/K.K/Glenn/K.K/Glenn/K.K/Glenn/K.K masih hebat.

kalau ikut discography yang ini...Unleashed In The East sahaja yang belum dimiliki cdnya

Lagu track pembukaan "Judas Rising" sedap. Lagu slow "Angel" pun sedap. Macam dah lama kan JP tak ada lagu slow sedap selepas "Before The Dawn". Tapi yang kurang mungkin lagu epic 13 minit 28 saat "Lochness". Macam penat nak tunggu lagu ni abis. Mungkin kerana lagunya agak mendatar. Lain-lain tiada komplen. Produksi dan soundnya pun sedap.

Best!







7 comments:

  1. Aku tak pernah dengar Judas Priest sebab aku ni poseur

    ReplyDelete
  2. ada dengar kat utube lagu2 judas ni, tapi tak masuk..

    ReplyDelete
  3. Aku suka lagu Angel. Lain2 lagu masuk telinga kiri exit telinga kanan.

    ReplyDelete
  4. Album ni lom penah dengar lagi..nanti aku cekidot

    ReplyDelete
  5. muspeed, poseur atau tak, beli CD/LP tetap guna duit sendiri kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku beli sendiri pun orang cop aku poseur. ayam sadddddd

      Delete
  6. priest aku ada kompilasi je yg dijual pada hrga rm15.90 edaran sonymusic malaysia..dulu mula2 kenal priest pun sbb sil khannaz cover lagu the ripper...

    ReplyDelete