Thursday, April 16, 2015

Keras tangan 2

Rujuk entri pertama >SINI<


Tshirt ni banyak kenangannya. Lebih 20 tahun dah. Dari menjadi kain buruk, lebih baik dikerastangankan.

Dibeli di kedai lejen mat rock JB tahun 80an, Rock Station, Komtar, Johor Bahru. Ni jenis iron on, nak beli yang betul-betul tak mampu. Ni murah sikit. Maklumlah zaman student mana nak cekau duit. Yang bestnya tulisannya tu jenis "Glow in the dark".

Puas la juga melaram dengannya zaman kat ITM dulu. Ada banyak lagi. Sayangnya hanya ini yang terselamat dari jadi mangsa mak buat kain buruk atau buat balut buah nangka.

Siapa-siapa ada tshirt buruk atau dah tak muat tu...tak kisahlah gambar apa pun...Persatuan belia 4B pun boleh jugak....Dari di buang tu bolehlah cuba framekan macam ni. Boleh juga buat perhiasan.





10 comments:

  1. ni mcm idea takilala ni... (atau takilala yg cilok?)

    ReplyDelete
  2. alamak..terima kasih ideanya..hehehe

    ReplyDelete
  3. ahh aku ada baju cromok yg lama punya lejen, masa aku bujang lagi dah tak muat.. macam nak bikin ni macam pula...

    ReplyDelete
  4. Glow in the dark tu yg best tu, design dia pon simple

    ReplyDelete
  5. Kalo dulu baju iron on mmg trend.dulu aku selalu jugak buat.yg aku penah buat baju freedy krueger,maiden japan,dengan logo anarchy tu..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...yang logo anarchy tu pun aku ada dulu...memang trendy betul zaman tu pakai...

      Delete
  6. nice idea.. tapi kalau baju2 aku buruk2 lama2 nak frame pun aku tak rasa sesuai nak display

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau gambo2 hantu tak payah la...nanti malaikat tak masuk rumah...heheheh...

      Delete