Thursday, December 24, 2015

Throwback Thursday

30 tahun yang lalu.....


Paul Young - The Secret of Association (1985) dan Howard Jones - Dream into Action (1985)

Budak-budak dulu zaman 80an, sebelum saya terjebak ke dalam "the dark side of the Force" (haha..deman Star Wars). Ini adalah antara album yang saya suka.

 Lagu-lagu seperti "Everytime You Go Away", "I'm Gonna Tear Your Playhouse Down", "Bite the Hand That Feeds" dari Paul Young ataupun "No One Is to Blame", "Things Can Only Get Better" dan "Like to Get to Know You Well" dari Howard Jones adalah antara lagu-lagu yang menjadi soundtrack kehidupan awal remaja saya.

Nak kata "guilty pleasure" tak juga kot. Saya bukanlah hidup 24 jam dengar lagu rock dan metal. Tak malu pun nak mengaku yang saya sukakan lagu-lagu pop 80an yang macam ni. Yang bestnya lagu-lagu begini harga piring hitamnya masih dalam lingkungan mampu milik.

Seronok teringat-ingat zaman ketika budak sekolah yang hidup tanpa masalah….rakam lagu-lagu begini dari rancangan permintaan radio ke dalam kaset kosong yang biasanya suara DJ pasti mengacau ketika awal ataupun akhir lagu…pengalaman yang generasi sekarang tak akan merasa......

the memories remains….




5 comments:

  1. Paul Young gerek.
    ni tears for fears nak keluar latest album which is sjpposedly a very good one

    ReplyDelete
  2. Paul young pun selalu jugak dengar.abg aku yg sulung suka sangat kt dia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahahahahahahaahahah.. tu dia king diamond kita

      Delete