Monday, October 10, 2011

Headlines and Deadlines – The Hits of A-ha

Tahun 1991 bukan sahaja band2 rock 80an kegemaran aku jer yang riliskan album kompilasi...tapi band2 pop pun...salah satu darinya adalah ni..



Headlines and Deadlines – The Hits of A-ha


Bagi budak metal zaman sekarang..kalau sebut Norway...konpem kat kepala dorang terbayang legend2 black metal macam Mayhem,Burzum,Darkthrone,Immortal dan lain2 tu kan...tapi kalau tanya aku pasal muzik dari Norway...hanya ada satu yang terlintas...A-HA

Selepas Duran Duran...zaman aku dah mula berjinak2 nak jadi mat rock dalam tahun 1985 tu...tetiba A-ha muncul dengan lagu "Take On Me"...dengan video clip dia yang sampai sekarang pun masih jadi all time fav. aku...tetiba jer aku jadi minat kat dorang...tambah2 pulak bila dorang rilis lagu "The Sun Always Shines on T.V"...and the rest is history la....



Cd best of ni ajer la yang aku jumpa masa zaman mula2 aku nak upgrade koleksi aku ke cd...sebenonya pun cuma 2 album dorang jer yang betul2 aku follow...Hunting High and Low (1985) dan Scoundrel Days (1986)...dan sememangnya 2 cd ni yang aku nak cari...tapi memandangkan tak jumpa...best of pun ok la...walaupun ada lagu2 yang aku tak tau...tapi memandangkan semua lagu penting dari 2 album tu ada...tambah pulak lagu soundtrack James Bond "The Living Daylights" pun ada...kira beli cd ni berbaloi jugak la...

so kalau ada yang 1st time nak dengo A-ha...aku rekomen cd ni...semua lagu penting macam "Take On Me","Cry Wolf","Hunting High and Low","Manhattan Skyline","I've Been Losing You","Crying in the Rain","Train of Thought" dan of course lagi fav. aku "The Sun Always Shines on T.V." ada...



Baru2 ni aku terjumpa cd jenis 5 album dalam satu digipack macam Dokken yang darkshahrulez citer kat blog dia tu...aku macam teragak2 nak beli...pasal aku sekarang cuma nak cari Scoundrel Days jer...Hunting High and Low aku dah ada cdnya...tambah pulak cd jenis camgitu yang jenis inlay sekeping ni memang aku kurang berkenan sikit...tengah belek2...anak pulak merengek ajak beli mainan...last2 aku tak beli pun...

Takper la...nanti ada rezeki lebih nak cari kat ebay jer...Scoundrel Days dan mungkin album last dorang tu...Ending on a High Note – The Final Concert...

5 comments:

  1. zaman New Wave ni banyak yang lagunya sedap2...Duran Duran,Pet Shop Boys,Spandau Ballet ,Tears For Fears,Culture Club,Simple Minds,Thompson Twins...iskh banyak lagi la...

    Metal macamanapun sesekali tetap aku layan lagu2 cenggini...

    ReplyDelete