Saturday, October 8, 2011

Suck Seed

Sekali lagi melayan mata sebelum tido dengan Astro menemukan aku dengan sebuah filem yang menarik...kali ni filem dari Thailand..



SUCK SEED (2011)

Apa yang aku tau pasal filem Thailand?...cuma 2...citer hantunya Nang Nak(1999) dan citer aksinya Ong Bak(2003)...dua2 ni memang bagus...berkali2 bagus dari filem hantu dan aksi dari Malaysia...tapi kalau bab cerita komedi...memang aku tak tau...ni pengalaman pertama aku nengok cerita komedi dari Thailand...

Dari info button yang aku tekan kar remote astro dia tulis sipnosisnya lebih kurang cenggini..
"A teen comedy about a group of high-school students who form a band even though they’re not remotely gifted with music. Their intention is to impress girls. But when a pretty young student turns up and wants to join the band as a guitarist, things start to get interesting."


Bila aku tengok ceritanya pasal budak2 sekolah nak tubuhkan rock band...teringat pulak zaman2 sekolah aku dulu....ni yang menjadi punca aku nengok filem ni sampai abis...ternyata filem ni memang menarik...aku tak pandai sangat bab2 review filem ni...tapi aku ada terjumpa satu blog yang aku rasa mepunyai pandangan yang sama macam aku...cumanya dia menulis lebih baik dari aku...cekidot SINI



bukan selalu cerita2 cintan remaja boleh buat warga tua (heheh...) macam aku terminat nak nengok...ok..pasal rock band tu satu hal...tapi walaupun jalan ceritanya simple...bukan tak pernah di buat orang pun...tapi gaya penceritaannya memang menarik minat aku...

Antara part yang aku suka bila adanya cameo appearance dari band2 rock thai tiap kali bila adanya adegan lagu2 berkumandang...idea yang sangat menarik...instead of ko just tengok muka pelakonnya berjalan sayu atau duduk termenung sambil lagu2 berkumandang...tapi dalam cerita ni ko dapat nengok penyanyi tu sendiri yang menyanyi bersama2 ngan pelakon....best...walaupun aku tak kenal sapa2 penyanyi tu...macam la aku kenal mana2 band rock dari Siam kan?..heheh..

aku rasa Prof Razak Mohaideen...Ahmad Idham maupun anak Yusuf Haslam kena belajo dari pengarah Thai ni macamaner nak buat cerita komedi yang menarik...tak perlu lawak terlompat2 ketuk kepala ala2 Senario...tambah pulak lakonan pelakon2nya yang kebanyakkanya 1st time berlakon memang sangat berkesan.



kalau korang ada langgan Astro Box Office...ataupun pelanggan Astro Super Pack macam aku boleh try layan cerita ni kat Ch 953 sepanjang Oktober ni...Rekomended!

4 comments:

  1. klu ada awek cun join jamming skali, sapa xbersemangat wei~

    ReplyDelete
  2. aku suka foreign movie... nanti nak cari filem ni.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hasil rebiu bro teromber aku pun pegi menggeledah kedai cd cik la di Pontian nun. dan berjaya mendapatkan dvd Charlie st Cloud, malam ni nak tengok huh!

    ReplyDelete