Tuesday, October 25, 2011

I am Sam

satu lagi cerita yang aku nengok kat Astro HD...kemaruk betul layan movie sejak pasang HD ni...heheh...



I AM SAM (2001)

10 tahun dulu masa ianya diterbitkan aku termiss nak nengok cerita ni...tak ingat pasal apa sedangkan Sean Penn tu salah seorang pelakon yang memang aku suka lakonannya...

I am sam ni pasal seorang bapa terencat akal yang membesarkan anak perempuannya...bla..bla..bla...baca la sendiri sipnosisnya...malas aku nak taip...hahaha...

tapi apa yang aku nak cerita kat sini...sebagai seorang bapa...kalau nengok cerita ni tapi tak tersentuh hatinya...tak tau la hati jenis apa korang ni...memang sayu beb...kalau yang pompuan apatah lagi kan...tengok AF pun dah nak menangis...inikan pulak cerita cenggini...

Lakonan Sean Penn macam kebiasaanya..tip top...Dakota Fanning kalau dah beso ni kiut miut...apatah lagi masa dia budak2 kan...tapi paling outstanding pada aku lakonan Michelle Pfeiffer...memang hidup lakonan dia...terbaik!

Kalau rasa nak bersedih2...jom layan cerita ni...rekomended untuk buat wife/girlfriend korang menangis..


***iskh..semenjak 2 menjak ni dah jadi blog review filem lak berteromber ni...

5 comments:

  1. waktu filem ni Dakota Fanning umo brapa eh?

    ReplyDelete
  2. filem ni byk pengaruh the beatles. tgk jer la watak2nyer semua nama yang berkait dengan lagu the beatles. Soundtrack nyer pon best. Citer ni memang best..sean penn berjaya wataknye dgn berkesan sekali.

    ReplyDelete
  3. aku tengok citer ni atas dua sebab.

    1. ost lagu saduran The Beatles
    2. jalan citer best gile.

    ReplyDelete