Sunday, December 2, 2012

Brave



Brave (2012)

Saya selalu bimbang untuk membiarkan anak saya menonton cerita2 animasi yang berwatak dewasa. Biasanya saya akan cuba menemannya menonton sebagai langkah berjaga2. Bukannya apa, kadang2 cerita2 begini  ada juga adegan yang agak tidak berapa sesuai untuk ditonton oleh kanak2 berumur 5 tahun seperti anak saya. (berkucupan contohnya)

Bila melihat sipnosis filem ini berkenaan seorang puteri yang cuba di carikan jodoh oleh ibunya. Saya merasa agak bimbang juga. Walaubagaimanapun cerita ini bebas dari unsur2 yang sebegitu malah ianya juga bukan sebuah cerita cinta. Ceritanya berkisar seorang puteri raja yang ingin memilih jalan hidupnya sediri bukannya tipikal puteri raja yang hidupnya untuk hanya menjadi permasuri raja.

Pendapat saya ceritanya ok, sesuai untuk anak2 dan ada bab yag lawak juga. Tetapi anak saya menghadapi masalah untuk memahami jalan ceritanya. Akhirnya beliau memilih untuk bermain game dan saya yang menghabiskan menontonnya berseorangan...heheh...




6 comments:

  1. mgkn filem animasi ini membuatkan kanak2 jenuh memikirkan plot ceritanya yg semi berat...haha

    ReplyDelete
  2. aku belum tengok...ntah bila aku ada nak duk depan tv tengok Brave ni.
    tapi pixar smua ok la..
    kalo couple pun, giler2nye..
    paling best Wall-E ngan Eve.

    ReplyDelete
  3. wall e!! My favourite gak tu haha...steady!

    ReplyDelete
  4. bkn semua kartun/animasi itu dihasilkan utk tontonan *budak2










    *lebih2 lg yg berlabel hentai ^^

    ReplyDelete
  5. sekarang macam macam genre animasi....ingat muzik aje....hehhe

    ReplyDelete
  6. Brave ni grafik dia memang cantik

    ReplyDelete