Tuesday, December 11, 2012

Istanbul Aku Datang

Cerita melayu. Jarang saya nak berkongsi cerita pasal filem melayu.


Istanbul Aku Datang (2012)

Kalau ada yang minta cadangan filem romantik komedi apa yang patut ditonton semasa Valentine Day tahun depan, Saya tidak akan teragak2 mencadangkan filem ini.

Saya rasa cerita ini memang setanding dengan cerita2 romantik kemedi Hollywood. Sangat menghiburkan. Tidak perlu lawak-lawak bodoh untuk ketawa. Lakonan Lisa Surihani memang kiut. Beto Kusyairy nampak sempoi. Tomok pula....errr...arrr....arghhh...ok la..kali ni saya maafkan dia...heheh...

Lokasi cantik di Istanbul betul2 digunakan dengan sebaik2nya. Thumbs Up untuk pengarahnya. Istanbul Aku Datang dan Pisau Cukur membuktikan Bernard Chauly memang sangat bagus untuk filem-filem bergenre begini.

Kalau nak komplen pun mungkin lakonan Aizat. Kayu! Tapi yang mamat Turki tu bagus.

Hmmm...nampaknya ada juga filem melayu yang boleh masuk kepala saya tahun ni.


XOXO D  publish....




6 comments:

  1. lakonan Beto setakat ni x pernah menghampakan...bagus lakonan dia, baik drama atau filem...x tau pulak director yg sama buat filem Pisau Cukur...nice!

    ReplyDelete
  2. lisa nampak emmm sihat dalam filem ni

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Cerita melayu. Jarang saya nak berkongsi cerita pasal filem melayu.- post ikhlas dari peminat muzik rock

    ReplyDelete