Thursday, December 6, 2012

G@me

Khas untuk En. Portdy



G@me (2003)

Ini filem Jepun yang saya tertengok secara tak sengaja. Terjumpanya ketika mengodek aplikasi youtube di Andoid Tab cap ayam anak bongsu saya. Cadangnya mencari filem Usagi Drop yang disebut oleh En Portdy.

Saya bukanlah pakar cerita Jepun. Sememangnya saya tak pernah tau keujudan filem ini dan tak pernah kenal siapa pun pelakonnya. Tapi cerita ini benar2 berjaya menarik perhatian saya. Kalau anda pengemar cerita yang banyak twist and turn, G@me adalah filem untuk anda.

Cerita bergenre thriller/romance ini pada awalnya agak biasa2 sahaja. Kisah penculik dan yang diculik berpakat demi wang dan dendam. Tetapi pada 40-30 minit terakhirnya ianya menjadi semakin menarik kerana di situlah  bermulanya twist2 yang diluar jangkaan.

Lakonan mantap Naohito Fujiki dan Yukie Nakama (sumpah saya tak kenal siapa mereka ini) sememangnya banyak membantu. Dan sebagai lelaki yang normal, sudah semestinya selepas ini saya akan mencari cerita2 lain lakonan Yukie Nakama pula...heheh...

Rekomended!




7 comments:

  1. (:

    0:49:22
    i've confirmed the doll's quality.
    i've got the money. i can't wait to hold it in my arms.

    ReplyDelete
  2. errr...part tu Portdy konpem suka... :P

    ReplyDelete
  3. bab pelakon wanita semua sanggup cari... termasuk aku...heheheh

    ReplyDelete
  4. Istifar dulu....


    Errr kat mana nak download bang?

    ReplyDelete
  5. Pelakon jepun ni yg tau norika fujiwara je..
    Err..lagi satu maria ozawa..hehe

    ReplyDelete