Tuesday, December 18, 2012

Upside Down


Upside Down (2012)

Sebuah lagi filem yang ditunggu2. Pertamanya kerana selalu benar terlihat gazetnya di depan opis dan keduanya kerana Kirsten Dunst.

Filem ini kalau tak silap masih belum ditayangkan di US. Versi sedut yang ada di internet adalah versi bahasa Russia. Tak berapa pasti samada versi US nanti adalah sama dengan versi ini. Kat Malaysia kalau tak silap tayanganya 27hb ini.

Saya mengharapkan ianya sebuah cerita pengembaraan sains fiksyen berdasarkan gezetnya. Rupanya ia adalah sekadar kisah cinta. Cerita begini memang tak tercapai dek akal kalau nak memikirkan logiknya. Dunia yang terbahagi dua yang tiada langit kerana ada dunia lain diatasnya yang terbalik.

Kisah cinta terhalang antara pemuda dunia bawah dengan gadis dunia atas ni tidak lah menarik sangat pun. Setakat biasa2 sahaja tetapi kalau dari segi teknik kecanggihan kesan khas CGI nya memang boleh buat ternganga. Memang cantik. Terpaku nengok.

Kesimpulannya Upside Down = CGI > Kirsten Dunst

heheh...


7 comments:

  1. kirsten dunst still sweet walaupun tua sikit dari emma stone hehe....eh tersilap...ni bukan cerita pasal movie spiderman kan?haha....

    ReplyDelete
  2. haha...siak Adi...

    Jumanji tengah buat versi reboot...tapi sekual dia Zathura pun best jugak...apatah lagi adanya Kristen Stewart...yg ni lagi muda dari Emma Stone...hahaha...

    ReplyDelete
  3. mesti ramai yg pening kepala kalo tengok wayang citer ni nanti..

    ReplyDelete