Saturday, March 26, 2016

lagi cd reissue...

Lagi album yang tak pernah terpikirpun akan dikeluarkan semula dalam bentuk cd.


Terimakasih kepada yang berusaha untuk menjayakannya. Abaikan segala kritikan yang kurang membina. Sound itu penting, tetapi bagi saya yang zaman remajanya membesar dengan lagu-lagu sebegini, kenangan itu lebih utama. Dapat memegangnya kembali dalam bentuk cd benar-benar dapat mengembalikan kenangan membelek kasetnya pada 29 tahun yang lalu...memang heaven!!!


Kasetnya pun masih simpan. Sayangnya "Hakikat" dah hilang ntah kemana. Tetapi yang betul-betul mengamit memorinya sebenarnya "Kembali" dan "Dilema". Zaman "Hakikat" tu dah mula sedikit demi sedikit meninggalkan rock melayu.

Apa-apa pun hajat saya untuk memiliki album-album rock melayu 80an yang saya minati dalam bentuk cd kebanyakannya telah pun tercapai. Tinggal mungkin kalau boleh, Urgent - Wajah Mistikal, Gersang - 1st album, Blackrose - 1st album dan harapnya FTG - Freedom That's Gone.

Lepas tu dah boleh tutup buku la kot...lain-lainnya kalau ada kira bonus la...




11 comments:

  1. Skang ni mau2 10 bijik album reissue kluar dalam sebulan.. dlu nk tggu 1 bijik pun payah.. satu perkembangan yg bagus ler skang.. tp sebagai pembeli tu.. agak meresahkan.. kadang2 menyiksakan.. (makan megi).. aku rasa mende ni akan berakhir sempurna hingga tahun 2020.. huhuh

    ReplyDelete
  2. Wah..dah dapat dulu dah.hakikat cover asal mmg nampak menarik

    ReplyDelete
  3. gua tunggu album sofea yg ketiga "boneka pentas".. syok dengar album nie..

    ReplyDelete
  4. Wahhhh terbaik. Tiga2 aku nak. Hahaha.

    ReplyDelete
  5. aku dah lost track dgn cd2 reissue ni... tapi nasib baik aku tak berapa terjebak

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada aku bukan pasal terjebak...tapi kebanyakannya adalah kenangan zaman remaja...kalau keluar reissue cd zaman leleh 90an memang aku tak mau ambik tau la...

      Delete
  6. Replies
    1. untungnya berkawan dengan mereka yang terlibat...heheh..

      Delete
  7. wow.. bagi generasi baru pula mmg ngam sangat lah album2 lama ni riusu balik, dapatlah juga memiliki dan mendengar lagu2 dlm album tu. klu nak harapkan kasetnya mmg harga faham2 lah..

    ReplyDelete
  8. Sofea kembali dah beli , may hakikat sy masih setia dengan album SE 2003

    ReplyDelete