Thursday, March 10, 2016

Merah, Kuning dan Biru...

Selepas 20++ tahun....



Tak pernah sangka pun album-album ini akan dikeluarkan semula dalam bentuk cd. Tak kisahlah kalau kualitinya bukanlah yang terbaik sangat pun. Nak buat macamana. Sumbernya hanyalah sekadar dari piring hitam. Master tape pun dah tiada.

Tetapi yang penting bagi orang-orang tua (iskh...iskh...) yang membesar dengan muzik mereka seperti saya, ingatan dan memorinya yang lebih utama. Melihat cover cdnya sahaja sudah cukup untuk mengimbau kenangan zaman-zaman remaja. Tiba-tiba rasa macam belasan tahun semula.

Terimakasih pada sahabat-sahabat yang terlibat dalam merealisasikan kenangan lama saya. Terimakasih juga kepada Belantara kerana menjadi salah satu soundtrack kegemaran hidup saya.

Bila agaknya akan muncul yang hijau pula?......

Terbaik!







15 comments:

  1. dah ade dalam pasaran ke sume cd belantara ni.. bro?

    ReplyDelete
  2. "Bila agaknya akan muncul yang hijau pula?......"

    errrmm.... yg hijau tu pulak album yg mana yek...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg hijau sepatutnya no 4...tapi ntah bilanya nak keluar...heheh

      Delete
  3. eh belantara nk buat album baru ke? ok jgk tu.. klu depa wt lgu2 mereka ala dulu2 punye stail mmg best tu. sokong 1000%

    ReplyDelete
  4. dah hubungi pihak universal music? (komen parody)

    ReplyDelete
  5. Smlm lagi victoria music dah whatsapp anto gambo dua album belantara tu..akhirnya keluar jugak cd nya

    ReplyDelete
  6. Apasal aku gi jb kedai keset tak nampak ni semua? Banyak dangdut je

    ReplyDelete
    Replies
    1. deaf...aku beli on-line la...JB memang takder...kalau area sini try Pasir Gudang...CDKarat kat Bazar Karat Pasir Gudang (area Pusat Bandar berhadapan Hentian Bas)...tapi untuk kau susah sikit la kan...jauh nak kesana...

      Delete
    2. Betol tu kat pasir gudang bahagian bis stand ade jual ..jual open punye.cd karat
      Nama tokeynye aie..smlm baru gua beli kat situ

      Delete
  7. aku pilih kuning. lagu yg paling bnyk nostalgia. terbaik dr Belantara. sound dr cd2 ni ok la sikit berbanding dgn rilisan sony yg hissing sana sini.

    ReplyDelete
  8. radin razak.. tokeh kedai kat bus stop Batu Pahat ada Fesbuk ada collection yg boleh tahan jugak.. kalau ada reissues pun dia rajin sound

    ReplyDelete