Tuesday, April 8, 2014

Hello Dolly

Seperti kes Ijau dalam entrinya Freddie Mercury - In Memoriam (The Very Best)...saya pun terkena juga...

Secara kebetulannya...macam kena pula dengan tema blog...heheh...album yang menyambut ulang tahun ke 50....


Louis Armstrong ‎– Hello, Dolly! (1964)

Sebenarnya lain yang di order...lain yang sampai...order cd metal sekali dapat Louis Armstrong...mak aii...jauh panggang dari api....ni betul-betul klasik nasional...heheh...apa la yang saya tahu pasal Louis Armstrong selain lagu "What a wonderful world"....

Sebenarnya dalam pengalaman saya berurusan dalam e-bay sejak tahun 2009, ini kali kedua saya terima cd yang salah. Kes yang pertama dulu seller gantikan dengan cd yang sebenar dan membenarkan saya menyimpan cd yang salah. Yang untungnya cd yang salah itu adalah dari band yang sama cdnya saya order cuma tajuk album yang lain. Tak ker rezeki namanya.

Tapi untuk kes yang ni...sellernya adalah estock_deutschland. (sama kes macam Ijau). Tak pasti apa tindakan yang akan di ambil mereka. Saya masih menanti jawapan e-mail dari mereka. Kalau suruh pulangkan balik memang saya tak akan lah. Kos cd yang saya order cuma RM18...Kos pengeposan ke UK lebih mahal dari tu....memang tak berbaloi la...

Apa-apa pun pada rakan-rakan yang masih takut-takut untuk menggunakan e-bay, jangan bimbang. Setakat ni tak pernah pula saya kena rip-off...cuma yang lecehnya bab kastam tu ajer la...tapi setakat ni memang belum pernah lagi cd-cd saya di tahan kastam. Mungkin cd-cd yang saya beli tak cukup setan kot...heheh...


**Ijau...amacam...nak trade?








7 comments:

  1. Replies
    1. http://www.discogs.com/Armstrong-Louis-Hello-Dolly/release/3223247

      Delete
    2. selepas buat research skit...baru tahu yang Hello Dolly! terbitan 1964...tapi Hello Dolly macam cd ni adalah terbitan 1997...dah post entri baru buat research...hahaha...

      Delete
    3. mcm aku ckp semalam, a kiss to build a dream on tu lagu feberet

      ko setelkan dgn estock dulu, kalau dah setel baru kita trade

      Delete
  2. Ahmad nawab versi negro ni..heheh

    ReplyDelete
  3. bahaya jugak main ebay nih...

    ReplyDelete